{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.794 visninger | Oprettet:

Nad t747 {{forumTopicSubject}}

Hey jeg har fået en nad t747 men synes ik der er så meget power i den har prøvet sætte til med 2 dc8 men synes ik der så meget i den skal skrue helt på -50db bare for der kommer meget svag lyd og helt op på -19db før man rigtig kan lyttet til musikken når jeg ser datane på den ser de jo ret fine 2x120rms i 8 i 2 Channel så burde at være mere power nogen der kan hjælpe mig ? På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nad t747
  • rasmus c
    rasmus c Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 122
    #1   21. jul 2014 at skrue op for afsplleren?

  • #3   21. jul 2014 rasmus der skruet op for alt ?

    det når jeg høre musik har ik prøvet at koble den op til film i nu.. jeg har en effektforstærker men vare til min små højtaler jeg havde regnet med en kunne sparke god igang når man ville chille og høre noget musik uden for meget blæs på smiley men synes bare ik det kan passe har haft en nad320 den var okay smæk i af sin størrelse men den her virkelig helt død i det ved siden af smiley


  • #5   21. jul 2014 Den fik jeg desværre ikke med

  • #7   21. jul 2014 inde i indstillingerne er højtalerne skruet helt op mener de står på 12db plus smiley
    nej synes bare det lidt træls den ik spaker mere røv med 2x120rms watt i 8 og i ihf skulle den kunne yde 2x160 i 8ohm og 2x220 i 4ohm men synes da slet ik den er i nærheden af noget af det smiley håber lidt bare det måske var mig der havde overset en indstilling muglihed ? smiley


  • #8   21. jul 2014 Det jo ikke ideen at du skal skrue dem op på +12dB? Det gør jo ikke noget der står -19dB, eller 0dB eller hvad der står, det jo fuldkommen ligegyldigt så længe det ikke forvrænger, eller clipper..
    Hvis du skal gøre noget, så burde du få fat i et dB meter, sætter det i lytteposition, og så skrue receiver op på 0dB, og så sørge for at alle 5 højtalere spillede 105dB, der..
    Eller også skal du bare købe dig en måle mic. så du kan køre audessey, så kalibrere den selv hvor højt det skal være..

    Hvad jeg prøver at sige er- Skid hul i de tal, og nyd i stedet musikken, evt sluk for display og skru op til du syntes det passer, det gør jeg personligt smiley


  • #9   22. jul 2014 Problemet er jo at jeg skal så langt ned i dB for at bare at ane lyden og helt ned i 2-3 del bare for at kunne høre musikken og nyde den der er det ikke særlig høj det forvrænger eller clipper ik på noget tdspunkt jeg skrue helt op på fuld knald og der er de dc8 ikke spillet halvt ud af hvad de kan smiley på min gamle Yamaha kan jeg nøjes med at skrue ned på -71db hvor jeg kan høre musikken og nyde og den Yamaha kan gå ned på -80db så kan da ik passe jeg skal skrue så højt op for den mad bare for at få svagt lyd ?7

  • #10   22. jul 2014 Jamen, igen skid hul i de tal, du kan kun bruge dwm til noget hvis du måler alle højtalere til at spille ved reference niveau.. skru op som det passer, og vær ligeglad med hvad der står, det betyder jo ikke noget

  • #11   23. jul 2014 Det bedtyder da lige præcis alt !! Vis output signalet er så lav bare til højtalerne. Er det vel os ligeså lavt i preout og kan vel bedtyde jeg ik få lige så meget udnyttelse af min 2.6kw som jeg kan på min Yamaha ?

  • #12   3. jan 2016 inde under instillinger bla der hvor du kan slå subwoofer on/off kan du instille på "front" de skal gerne stå på 80-150 eller large

Kommentér på:
Nad t747

Annonce