{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.769 visninger | Oprettet:

Sorround sound vs Stereo forstærker {{forumTopicSubject}}

Hej Hifi galleri (:
jeg står og overvejer en stereo forstærker fremfor min sorrundsound forstærker, da jeg for det meste kun hører musik og mit anlæg kun er 2.1 og min forstærker ikke kan slå om på stereo.
Så er mit spørgsmål hvor stor bliver forskellen?
Vil jo gerne have det meste ud af mit anlæg smiley

hifi klubben anbefalede mig denne
http://www.hifiklubben.dk/Products/nad-c356bee-forstarker-29378/

men har også fået inspiration igennem andre forumer her på HG eks disse forstærkerere.
http://www.hifiklubben.dk/Products/cambridge-azur-851d-forforstarker-62350/

http://www.hifiklubben.dk/Products/cambridge-azur-851a-forstarker-43864/

hvad er forskellen egentligt mellem disse to Cambridge forstærkere?

og hvilken ville i foretrække og hvorfor? smiley
Mvh Dan Schou.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sorround sound vs Stereo forstærker
  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #1   9. apr 2014 Jeg vil foretrække at folk begyndte at give andre butikker en chance.
    Nad forstærkeren er ganske fint til en mindre ungdomsværelse med et sæt cerwin vega højtalere eller andre boom boom højtalere.

    Begge cambridge er utroligt kedelige i lyden. Jeg vil faktisk slet ikke vide hvilke højtalere de anbefaler sammen med dem. Forhåbentlig ikke b&w, for så giver jeg squ op smiley

    Kom nu lidt rundt og lyt til noget forskelligt. Undgå for mørke forstærkere til de 604 højtalere. Et forslag kunne være Music hall a70.2. Ring evt. Til frequence og hør om de vil give dig 14 dages demo med den.

    Ligger til 11.000. Så en smule over cambridge. Men de sidste penge er godt givet ud!


  • #2   9. apr 2014 jo vil også gerne se på andre forstærkere end dem fra hifi klubben (:
    jeg er selvfølgelig ude efter en forstærker som har en masse detaljer og frem for alt en stereo forstærker hvor der kan kobles en subwoofer på (:
    Da mine fremtids planer er at skifte højtalerene ud til nogle nye B&W cm9 - det bliver nok om lang tiiid....
    Men så må forstærkeren også kunne spille dem ud (:

    synes også de 8999-. for cambridge er ret mange penge så 11.000-. virker meget vildt dog ikke uoverskueligt men det er mange penge (:
    havde egenligt også tegnet det billide i mit hovede af NAD at det var en god forstærker som gav en god lydkvalitet?


  • #3   9. apr 2014 Jeg er helt enig med Peter, at det er en god ting at give andre butikker en chance da de også har noget godt at tilbyde.

    Hvis du skal have en surround reciever som også er god i stereo, så kig på anthem eller marantz, jeg ved at der en som har en marantz sr7007 sidste års top model til salg brugt for ca. 5200kr og prisen er vist fast. Det kunne være et godt bud og du får en mega fed reciever.


  • #4   9. apr 2014 jo, jeg tror jeg er ude i en stereo forstærker smiley
    men vil også godt kunne bruge den til film når jeg en gang får et tv....
    men er den så ligeså god som andre stereo forstærkere som kun er stereo? smiley


  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #5   9. apr 2014 En surroundreciever lyder sjældent lige så godt som en dedikeret stereoforstærker, da surroundrecieveren har både DSP, forforstærker, DAC og effektforstærker indbygget i én kasse og alle disse dele har som oftest egen strømforsyning. At pakke alle disse dele sammen vil unægteligt gå ud over lydkvaliteten på den ene eller anden måde, oftest igennem økonomien hvor producenten vælger at spare på delene, som oftest strømforsyning og DAC trinnet.

    Men lad dig ikke skræmme af det, det vil formentlig spille fint til dit behov, den Marantz SR7007 vil sikkert overgå dine forventninger. Den spiller i hvert fald bedre en både det NAD og Cambridge du linker til.
    Det mest simple i dit tilfælde, er at gå efter en surroundreciever og så bi-ampe dine fronter samt tilslutte en subwoofer. Bagefter kører du rumkorrektion og du skulle meget gerne have et velspillende system smiley


  • #6   9. apr 2014 jo men den marantz sr7007 er vel ikke til at finde nogle steder?
    - har søgt på dba og her...
    Det er japansk og man plejer jo at sige at tyskerene er bedere til elektronik?
    kan det virkelig passe at den her sorround sound reciver er bedere i stereo end en stereo nad forstærker eks? smiley
    - hvad er et romkorrektion? smiley


  • #7   9. apr 2014 Du får en federe oplevelse hvis du får surround end stereo, men hvis det er stereo du går efter så er det hvert fald en god ide at vælge en stereo forstærker som du er inde på.

    Marantz sr7007 er selvfølgelig ikke helt lige så god i stereo som en dedikeret stereo forstærker i den prisklasse marantz sr7000 serien ligger i. Men du får bare en rigtig god kombo i marantzen, da de laver nogle rigtig gode stereo forstærker og har meget fokus på det og for dem er det også vigtigt at deres surround receiver er lige så god i stereo som i surround.

    Men en dedikeret stereo forstærker er typisk bedre end en surround receiver.

    Men syns bare at det er utrolig billigt da man får en rigtig god forstærker til pengene.


  • #9   9. apr 2014 Marantz er ikke japansk, det er vist et engelsk firma det ejer marantz samt denon, men det kan godt være at det er samlet i Kina, men hvilke produkter ikke det....

  • #10   9. apr 2014 Angående frequence så de vist lukket smiley
    Hvad er det for en surround recivere du har siden den ikke kan sættes op til stereo?
    Hvilke højtalere skal den spille med ?


  • #11   9. apr 2014 Jeg kender ikke nogle tyske elektronik mærker som er gode??? Faktisk det eneste tyske mærke jeg kender er lowe, men er der andre?

    Kan du nævne andre?


  • #12   9. apr 2014 ja okay, det lyder jo godt det med at deres surround receiver er nogenlunde lige så gode i stereo som i surround smiley
    det er bare det at min sorround sound forstærker har ikke den funktion så den kan slåes om til stereo smiley
    -hva så det med at køre en stereo forstærker til en film? er det helt no go, eller går man glip af en masse fede effekter?

    tænkte på mærker som denon, hvordan ligger den i forhold til cambrigde og nad med deres sorround sound forstærkere? smiley


  • #13   9. apr 2014 NAD er da tysk? smiley

  • #16   9. apr 2014 OT
    Så er Frequence åbnet igen Tommy.. BTW ser vi snart dit DIY?


  • #17   9. apr 2014 altså jeg er jo heller ikke ude efter den aller bedste sorrund sound forstærker...
    jeg kunne bare godt tænke mig evt en stereo eller sorround forstærker som kan fungerer som stereo også, og selvfølgelig skal lydkvaliteten være god (:
    Den skal bare helst ikke koste langt over 10.xxx smiley
    VH Dan Schou


  • #18   9. apr 2014 http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?iAd=19263

    Kunne være en mulighed, har dog aldrig selv hørt den
    men den for Rimlig ros , der er en test af den på siden

    Har dog stadig ikke helt fundet udaf hvad det er for nogle højtaler du har


  • #19   9. apr 2014 Tommy H
    Det er en gammel sony digital cinema forstærker med 180watt sorrund sound forstærker, som trækker nogle B&W 604 s2 og en B&W AWS1000.
    og det virker nogle gange som om den spiller i sorrund sound "mode"..


  • #20   9. apr 2014 Du ser en dvd eller en blu Ray film, så går du glip af virkelig meget effekt eller skal man sige biograf oplevelse hvis man kun har stereo. Stereo kan ikke levere det som surround er designet til.

    Men du skrev vist også tidligere at din forstærker en 2.1 kanals hvor f.eks. Marantz sr7007 er en 7.1 kanals forstærker.



  • #21   9. apr 2014 Her har du nogle muligheder.

    Audiolab er et engelsk mærke som laver nogle rigtig god produkter og har en rigtig god lyd, dette bud indholder en surround processor som er forstærker i surround og der medfølgere en effektforstærker af samme mærke så det passer sammen, jeg har selv den effektforstærker og den spiller rigtig godt og så er billigt 6500kr for det hele.

    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=268750

    Andet bud: her får du en anthem reciever af deres topmodel og har selv hørt denne model dog den nyeste udgave og må ærligt indrømme at den spiller utrolig godt den er 1000kr dyre end det du ville betale men du får en rigtig god reciever

    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=268007

    Bud nr.3 dette er også en anthem men den mindste model i deres surround reciever nemlig en mrx300 men den koster lidt mere end 8000kr men mrx 700 som jeg linker til i bud nr.2 spiller bare det bedre men er også lidt dyre, men syns alligevel at denne mrx 300 skal nævnes.

    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=267347


  • #22   9. apr 2014 DV

    Acapella Audio Arts
    ADAM Audio
    Burmester
    Elac
    Magnat
    MBL
    T+A
    Quadral

    smiley


  • #23   9. apr 2014 Ja okay havde ikke lige troet der var så mange ?? kender godt nogle af mærkerne men ikke tænkt over at de var tyske??

  • #24   9. apr 2014 super tak for buddene smiley
    - nej min forstærker er en5.1 kanals smiley


  • #25   9. apr 2014 Hehe okay så havde jeg læst forkert sorry:-)

    Det var så lidt, det var lige dem som jeg kunne finde hvor du meget lyd for pengene smiley


  • #26   9. apr 2014 mange tak (:

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #27   10. apr 2014 Den NAD M3 er et godt bud på en stereoforstærker, men det ville være synd at bruge den uden en ordenlig DAC foran.

  • #28   10. apr 2014 jo, nu spørger jeg nok dumt: hvad er en DAC?
    -er ny i denne hifi verden smiley


  • #29   10. apr 2014 Hvis du for det meste hører musik, vil det være spild af penge at købe en surround receiver.

    Flg sæt har jeg selv, og du får ikke tilsvarende kvalitet fra en surround receiver ;
    www.dba.dk/forstaerkersaet-onkyo-m588f/id-1006445918/

    Annoncen har været på over 1.måned så mon ikke du kan forhandle prisen noget ned ?




    profilbillede
  • #31   10. apr 2014 Fra Audioscan kataloget ;


    profilbillede
  • #32   10. apr 2014 kan det virkelig gå med så gamle forstærkere? smiley
    -hvad er det de har som de nye ikke har?
    er det fordi de gamle er analoge og de nye digitale?


  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #33   10. apr 2014 Forskellen ligger i at det før i tiden rent faktisk handlede om lydkvalitet, hvor økonomi og salg i dag er kæmpe faktorer, der går udover lydkvaliteten. Problemet ved at købe den Onkyo er det samme som med NAD M3'eren - du mangler en ordenlig DAC foran, dvs. en Digital - Analog Konvertering.

    Du kan have en nok så fin forstærker men hvis du giver den et dårligt signal får du også et dårligt resultat ud af den, groft sagt.

    Derudover skal man også have i mente at de elektriske komponenter kan være ved at være slidte efterhånden og det kan desværre sjældent betale sig at skifte dem smiley

    Efter min mening bør du enten smide 10K efter en surroundreciever (de kan altså sagtens spille musik selvom tråden her kunne give det modsatte indtryk) eller få presset prisen lidt på den NAD, så du kan købe en fornuftig DAC ved siden af.


  • #34   10. apr 2014 Hegel h80 måske?

  • #35   10. apr 2014 Ja smut du hellere i Tapeconnection og lyt til en Hegel H80 den gav Lyd/Billede 6/6 i lydkvalitet smiley

    (link fjernet)


  • #36   16. apr 2014 Køb dig en stereo forstærker, det surround gøgl er sjovt men spild af penge hvis du for det meste hører stereo.. Og gensalgs værdien af surround forstærkerer er lort, da udviklingen går så hurtigt og der kommer så mange nye formater hele tiden..
    Og ja som nævnt så drop hifiklubben for en stund og tag ud og lyt på noget andet..

    Jeg kunne sagtens anbefale dig en masse, men det er dine ører der skal lytte på det i sidste ende..


  • Bjarke S
    Bjarke S Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #37   16. apr 2014 Yamaha rn500 eller hk3770 i omkring 4000kr klassen. Rotel ra-12 eller pioneer a70 i 6-7000kr klassen. Hegel H80 i 10000kr klassen. Fordelen ved dem alle er at de har indbygget dac. Skal dog lige sige at jeg endnu ikke har hørt yamaha eller hk'en. Har dog hørt lidt af deres ældre modeller i samme prisklasse og de gør det faktisk rigtig godt...

Kommentér på:
Sorround sound vs Stereo forstærker

Annonce