{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.465 visninger | Oprettet:

Mr.Ditch
Mr.Ditch
Tilmeldt:
6. mar 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Hjælp til køb af forstærker og højtaler {{forumTopicSubject}}

Kære Forum

Jeg håber der er nogen herinde som kan hjælpe mig lidt på vej..
Jeg skal umiddelbart bruge en ”forstærker/ receiver” og 2 kompakthøjtalere (2.0/ 2.1)?
Budget ca. 8.000 – 12.000 kr.

Jeg leder efter et Setup, som kan kombineres med følgende:
• Samsung UE55F7005XXE
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE55F7005XXE/samsung-55-3d-smart-led-tv-ue55f7005
• Sony Xperia Tablet Z
http://www.sonymobile.com/dk/products/tablets/xperia-tablet-z/
• Windows Phone: Nokia Lumia 620 (Skodtelefon! og gratis fra firma)
http://www.nokia.com/dk-da/produkter/telefon/lumia620/specifikationer/

Mit TV’s højtalere giver ikke den vildeste lydoplevelse, så kunne godt tænke mig nogle nye højtalere der kan overtage. Samtidig mangler jeg også et musikanlæg i stuen. Derfor forstiller jeg mig en løsning, som et kombineret Setup til tv- og musiklyd. Det er her du kommer ind i billedet, hvor jeg håber på noget hjælp.
Jeg vil gerne være fri for kabler, så det passer mig fint hvis jeg kan stream så meget som muligt. Jeg bruger Spotify som musiktjeneste, og vil gerne anvende min tablet til at styre musikken.

Jeg vil også gerne se film på mit TV via min computer, som jeg satser på at løse via:
• Google Chromecast. http://www.google.com/intl/da/chrome/devices/chromecast/

Jeg lytter til meget blandet musik: Indie, Pop, Rock, Rap, Jazz, Classic, ikke så meget techno, men holder stadig af en god og effektiv bass med hurtig respons (Ikke et must).
Det vil være nok være svært at få det til at blive en 100 % optimeret løsning da setup’et både skal bruges til film- og musiklyd og her vil jeg nok prioritere musiklyd.

Jeg har et par gamle JBL højtalere som jeg muligvis kan bruge? Ved ikke om det kan hamle op med det der findes i dag, svarende til mit angivet budget inkl. ”receiver”.
• 2 stk. JBL LX20 fra år 2000

Mit lokale er på cirka 4m x 4m x 2,5m

Jeg har ikke noget foretrukket mærke, men værdsætter value for money.
Jeg har kigget lidt på Dali og Denon i HIFI-klubben, men har også samtidig set på lidt Bose, JBL og Onkyo, Sony.
Jeg kan ikke gennemskue hvad der præcist er bedre end andet, og hvad egner sig bedst til dette setup. Det kan også tænkes at der er mange andre mærker som jeg ikke har haft øje på endnu, men kan levere varen.

Udseende har ikke den store betydning, da jeg gerne vil gemme anlægget lidt væk.

Håber på i kan komme med vejledning og forslag til en god løsning? Hvad skal jeg købe?

Jeg ser frem til at høre fra jer. smiley

Venlig hilsen
Mr. Ditch


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til køb af forstærker og højtaler
  • #2   6. mar 2014 Hej jeg kan eventuelt hjælpe med nogle højtaler har 2 Dali concept 10, vis det kunne have interesse de har en god lyd smiley
    Jeg har os to andre Dali 109 der skal bare nyt kant ophæng på basserne 4 stk.
    har fået pris fra basrep.dk på ca 1500kr har spillet med den og de har levet op til mine forventninger, men ville have 4 ens og det blev så concept 10 denne gang, men måske du ville kunne få noget godt ud af de 109 sæt hvad har du enlig nu.


    profilbillede
  • Mr.Ditch
    Mr.Ditch Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #3   6. mar 2014 Hej Peter A

    Tak for dit svar, men du rammer ikke lige mine kriterier eller besvare mit spørgsmål.. Jeg leder primært efter kompakte højtalere, evt. en sub og en forstærker af en art. Jeg er ikke sikker, men tror det vil være en god løsning og det er tildels også derfor jeg prøver at trække noget viden her.. smiley

    Venlig hilsen
    Mr. Ditch


  • #4   6. mar 2014 ja det er bare helt ok kan godt se det ikke lige var det du var ude efter, men ville da lige skrive håber du finder det du søger, skal nok lige holde mine øre åbne, hvad søger du efter af kompakt højtallere, for kender en der har noget b&w som han vil sælge.

  • Mr.Ditch
    Mr.Ditch Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #5   6. mar 2014 Jeg leder ikke som sådan efter noget brugt, nyt kan ligeså godt være nyttigt. Faktisk det jeg primært har haft i tankerne. Jeg ledere nærmere efter noget rådgivning til hvilke højtaler og "forstærket" (generelt setup) som vil egne sig til mit behov, samt balancen imellem størrelse "forstærker" og højtaler. Det skal følges ad og kunne kobles sammen med mit eksisterende, således at jeg kan få det ud af det som jeg ønsker.
    Eksempel, forstiller jeg mig ikke noget Cerwin-vega, da jeg har forståelsen af at dette mærke nærmere henvender sig til høj techno musik, end classic og lignende. Ligeledes har jeg fået forståelsen af at B&W især er egnet til Rock-musik.
    Så det store spørgsmål --> Hvad vil passe til mine behov. Det har jeg prøvet at pejle lidt ind på ifølge mit første indlæg. Det er måske en all-round højtaler, men stadig lige med lidt ekstra. Jeg ved det ikke præcist, og derfor håber jeg på noget ekspertviden her i forummet.

    Forslag til et setup vil være det bedste svar. Det er hvad jeg søger.
    For eksmepel:
    1 stk. AVR-X3000 surround receiver
    http://www.hifiklubben.dk/Products/denon-avr-x3000-surround-receiver-60070/
    2 stk. Dali IKON 2 MK2 kompakthøjttaler
    http://www.hifiklubben.dk/Products/dali-ikon-2-mk2-kompakthojttaler-29194/
    Jeg ved ikke om det er et godt match? Har hørt at man ikke skal spare på "forstærker", at den godt må have lidt overskud. smiley




  • #6   6. mar 2014 Ja jeg tror også det er mere til højt og rock, altså tror det kommer an på hvad man vil og hvad for noget musik, men jeg har dali nu og det er bare det bedste til mig, stille og roligt med god klar lyd selv om naboen kan høre det hehe, jeg høre meget forskelligt og de spreder sig godt til det meste musik.

Kommentér på:
Hjælp til køb af forstærker og højtaler

Annonce