{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Opgradering af semi-anlæg. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg siden 4 år siden godt kunne lide lidt Hi-Fi, men er stadig på noob-stadiet. Derfor tænker jeg lidt, at udvide min horisont, og så købe bedre tilbehør til mit nuværende setup, i stedet for at købe større..

Her er mit nuværende setup:

Forstærker: Denon AVR-1611
Front højtalere: 2x Jamo Classic 10
Baghøjtalere: 2x Jamo SW300
Subwoofer: Dali Basis 100

Mit forstærker er i min egen mening aaalt for svag.. Men bliver skiftet om et stykke tid..

Hvad jeg så har tænkt er, at mine andre komponenter ikke er optimale, hvor her er der tale om kabler og computer. Min computer har integreret lydkort (M-power z77), hvor jeg her tænkte, at man skal have et lydkort?
Mine kabler er også de HELT skrabet nede fra Hifiklubben, så tror måske de skal skiftes..?

Ville det kunne betale sig for mig, at investere i kabler og lydkort med nuværende setup?

Hilsen
Gerner


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opgradering af semi-anlæg.
  • #2   18. dec 2013 Altså nu tænker jeg, om man ville kunne vinde noget kvalitet af et lydkort?
    En center har jeg ikke plads til, er et ret tight setup jeg har. smiley Alt er placeret helt op til min dobbeltseng.

    Hvorfor jeg tænkte på at gå mere i detaljerne med mit setup er fordi, at jeg forleden prøvede noget FLAC 24bit musik. Troede man skulle kunne høre forskel fra dem, og så youtube sange.. Dette skete dog ikke!


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #3   18. dec 2013 Det er kun hvis du vil have analog lyd det giver noget at købe lydkort (min egen mening). Jeg er enig med whazz her og vil anbefale at investere flere penge i receiver og så udelukkende køre over hdmi. Hvis det er en "hobby" du er blevet bidt af, vil jeg anbefale at kigge på receiver med pre-out da du næsten med garanti vil lege med effektforstærkere en dag også.

    Og skal det være et komplet surround anlæg du får sat sammen så kan jeg godt anbefale jamo cen200 hvis det skal være billigt (der er porte i fronten så den kan jo sagtens sidde på væggen over skærmen). Der er okay smæk på og man får dem ofte til en pris mellem 200 og 400kr.



  • #4   18. dec 2013 Jeg kører med HDMI fra computeren til receiveren, og kører med separat optisk kabel fra lydkortet. Jeg synes nu det fungere godt sådan. Lydkortet er onboard og ikke af speciel karakter, så tror ikke du skal smide alverdens penge på et lydkort.

  • #5   19. dec 2013 hvordan får i lyd hdmi, hvis det ikke kommer fra et lydkort ?

  • #7   19. dec 2013 #3 Har desværre ikke lige et billede der viser mit setup, men der er simpelthen ikke plads til en center.. Men en ny reciever er også mit næste store upgrader! Regner dog med at finde noget brugt, da det nok er bedst til mit budger.. SU-begrænset! smiley



Kommentér på:
Opgradering af semi-anlæg.

Annonce