{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

Stephan A
Stephan A
Tilmeldt:
28. maj 2006
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 21

Problemer med sub (buldre) {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har et harman Kardon anlæg bestående af:

AVR 135
DVD 31
HKTS 11 sæt med 10" sub med 150 watts forstærker.

Det skal siges, at sættet ikke fejler noget, men når jeg giver det godt gas, og skruer helt op for bassen, så buldre det bare. Jeg har derfor lagt et gulvtæppe under subben, hvilket har fjernet det værste, så den kan få ok gas, men det fjerner dog ikke nok efter min mening. Jeg har prøvet, at lyfte selve sub'en mens den spillede med fuld knald på, og derved forsvandt den buldrende effekt

Jeg har træglulv på værelset, men som sagt har jeg lagt 5 cm tæppe under. Udover det så ligger mit værelse på 1. etage, og da vi bor i et normalt hus, så er gulvet ikke så tykt.

Hvad kan der være galt, og kan jeg gøre noget, for at undgå denne mislyd?

Stephan A


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med sub (buldre)
  • #1   7. sep 2006 tag og stil den på nogle spikes, på en fortovs flise.. så bliver den afkoblet fra gulvet.. så burte buleren forsvinde.. du må bare prøve dig frem som du har gjort smiley

  • Stephan A
    Stephan A Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 21
    #2   7. sep 2006 Hvor anskaffes sådan nogle spikes?

  • #3   7. sep 2006 et eksempel
    (link fjernet)

    du kan os bruge VTfeet.. som er beregnet til trægulve
    (link fjernet)



  • #4   7. sep 2006 Det kan også være stående bølger i rummet, hvis det er alt for lille. Der er nogen der skal stoppe 8stk 15" basser ind på 8kvm værelse, og det virker altså bare ikke. Dette er ikke mindet til dig Stephan, så håber ikke det tages ilde op. Du kan også prøve en strømpe i porten.

  • kenneth s
    kenneth s Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #6   15. feb 2008 hey... over vejer at købe sådan et Harman Kardon HKTS 11 BQ. og så lave 7.1 lyd... hva er dine erfaringer med anlægget. udover det bulre:( er det et godt anlæg med flot lyd. oda was???

    på forhånd tak. kenneth


Kommentér på:
Problemer med sub (buldre)

Annonce