{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.667 visninger | Oprettet:

Kir S
Kir S
Tilmeldt:
20. jan 2021
Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 1

Hvilken forstærker skal vi vælge? {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi står og skal vælge mellem tre forstærkere:
- harmon/kardon AVR7000 (90 watt) (gammel model),
- Onkyo A-sv620 (120 watt) eller
- Sony STR-GX70ES (80 watt)

Vi har Jamo BX200 højtalere (250 watt), en pladeafspiller, CD-afspiller og et TV som skal kobles til - senere gerne en subwoofer.
Vi skal primært bruge forstærkeren til stereo.
Er der mon nogen herinde der kunne have lyst til at byde ind med fornuftige ord om, hvad vi skal vælge. Nogle der kunne have gode erfaringer med lignende?

Kan nogle af forstærkerne mon drive fire styks Jamo BX200?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken forstærker skal vi vælge?
  • #1   20. jan 2021 Kun sony er en integreret receiver de 2 andre er surround receiver (altså med udgang til center og bag Ht. så du skal jo gøre op med dig selv om det er stereo eller surround.
    Sony du nævner er +30år gammel så kunne tænke mig den er ved at være udtjent eller der er udgifter til en opdatering af diverse komponenter, ellers er ES modellerne fra den tid ganske udmærket bud på god lyd og den har indbygget riaa til MM pick-ups.
    Onkyo og HK er sourround receiver med 20-25år på bagen så mon ikke de er ved at være outdatet, Onkyo har også Riaa med MM, men skulle jeg vælge mellem de 2 så ville jeg nok gå efter HK da jeg vil mene at den har den bedste lyd.
    Men hvis vi skal komme med andre bud så ville det være godt at vide om vi snakker surround eller hi-fi og i hvilke prisleje du søger.


  • #2   20. jan 2021 Har lige skimtet DBA og op til 1000kr syntes jeg ikke der er meget interessant, men fandt denne her NAD stereo receiver og den kan altså en del mere end man lige skulle tro da den har dynamiske reserver som få andre, den beskriver som renoveret og justeret så hvis det skal være billigt og stereo så kunne den være et bud.
    https://www.dba.dk/receiver-nad-7240pe-240-w/id-1073785221/


  • #4   20. jan 2021 Men Onkyo receiveren der henvises til lider den ikke af DTS problemet hvor DTS chippen brænder af ?

  • #6   21. jan 2021 Hej Kir
    Jeg har prøvet rigtig mange surround forstærker, som også er gode til stereo. Indtil for ca 2 måneder siden mente jeg at Pionner VSA-e06 var det optimale, men jeg har nu fået en HK 7500 og den er bedre til stereo. Den har dog ingen phone indgang, men det kan en ekstern Riaa klare.
    Så min anbefaling er klart HK, hvis i vil have både stereo og surround.
    Werner smiley


  • #7   21. jan 2021 Hejsa

    Her er lige mit indput. smiley

    1. Alle Sony ES forstærkere kan med lethed drive 4 stk. JAMO BX200 bare forstærkeren har to set højtalere terminaler dvs. A+B.

    2. Man kan gøre fund på DBA til rundt 1000 kr. jeg købte min Sony STR-DA3200ES for 750 kr i sommers. KLART en FEEED forstærkere, kig evt. under mit setup og se hvad den driver!

    3. Du er inde på de rigtige mærker H/K, YAMAHA, SONY, osv. prøv også at kigge på DENON. Hvis du ikke vil have en surround forstærker, men kun stereo setup så sørg for at den har en optisk indgang. så kan du få tv lyden den vej igennem. smiley ellers er det HDMI.

    4. Hvis du vil gå efter surround lyd, såse på HVAD du BEHØVER! af muligheder.
    jeg mener der er jo ingen idé i at gå ud og lægge 10.000+- på en med de nyeste surround formater så som ATMOS osv. hvis du "kun" skal gå efter stereo lyd. Og er det "bare" stereo lyd du vil have så køb evt. en SUB så du får 2.1 lyd. det fungere fint! jeg har intet problem med at vække mine naboere om natten smiley smiley smiley


  • Kir S
    Kir S Tilmeldt:
    jan 2021

    Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 1
    #8   22. jan 2021 I skal alle have mange tak for jeres input!
    Det er en fornøjelse at læse, og jeg er meget taknemmelig for, at I vil dele ud af jeres tid og ekspertise; det har helt klart givet min mand og mig et bedre billede af, hvilken retning vi skal gå og hvad vi skal anskaffe os.
    Vi har valgt at købe Onkyo, da vi begge er til oldschool hi-fi og mener den her vil passe godt ind.
    Lige p.t. har vi Sony’en på prøve, og den har gjort det godt, men med ønsket om en dag at udvide til surround må den gå til en anden.

    De bedste hilsner
    Kir


Kommentér på:
Hvilken forstærker skal vi vælge?

Annonce