{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.864 visninger | Oprettet:

Hjælp til opsætning af mine højtalere.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg har en Marantz SR7005 og et par Focal 836V.
Jeg har tilsluttet dem pt.til Front A i Right for den højre og left for den venstre..
Men jeg kan se på bagsiden af min receiver at jeg kan lave Front A+B tilkobling så hver højtaler får mere effekt?

Her tænker jeg at man f. eks tog samlede begge de røde i Front A til en og begge de sorte i Front A så man har en rød og sort og så ud til Venstre højtaler

og så begge de røde på Front B til en rød og begge de sorte til en sort og så ud i højre højtaler?

Men kan det lade sig gøre og vil mine højtalere så få mere effekt hvis jeg sætter min receiver til at spille med A+B løsningen i stedet for alm hvor Front A sender lyd til både venstre og højre?

Her er et billede af min receivers bagside:
(link fjernet)

Terminalerne på mine højtaler:
http://www.focal-fr.com/catalogue-docs/EN/6/img/858.jpg

Selvom det er til 816V ser terminalerne ud på samme måde på mine 836V smiley

Hvis det var muligt havde jeg tænkt mig at købe de her jumpere og så køre fra banan i den ene og så til spade i den anden og så kan højtaler kablet nemlig bruge banan stikket i den anden af samme farve og så ud i højtalerne smiley Men ja jeg håber i forstår hvad jeg prøver at se om det kan lade sig gøre..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til opsætning af mine højtalere..
  • #1   27. aug 2011 De her jumper kabler til at gå fra banan i den ene plus og minus terminal til spade i den anden rød og sort og så banan fra denne ud i højtaleren...

    http://www.av-connection.dk/?PGr=3707&ML=373

    Eller vil jeg bare kortslutte lortet ved at gøre dette?


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #3   28. aug 2011 som sagt er der ikke mulighed for bi amp i dine højttalere. desuden står det sikkert udførligt forklaret i manualen hvordan du skal sætte det til i forskellige opsætninger.

  • #4   28. aug 2011 Jakob N.

    Jeg har sat mine højtaler til rigtigt, det kræver ikke så meget hjerne at kunne finde ud af smiley

    Jeg spørger faktisk bare om det er muligt at lave en A+B tilslutning og få fordelene ved Bi-amp selvom jeg kun har et sæt terminaler på hver højtaler...
    Har kigget i mine manualer men jeg ville bare høre om man kunne benytte sig af denne her metode eller ej og det fandt jeg så ud af man ikke kunne da jeg kun har et sæt terminaler i mine højtaler..


  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #5   28. aug 2011 ja præcis. jeg har lige sat mit eget til bi-amp i dag og der stod med fed skrift at man KUN måtte bruge højttalere beregnet til bi-amp. jeg er ret sikker på du futter noget af på den måde du beskriver.
    i princippet forbinder du en A udgang med en B udgang og det lyder farligt smiley


Kommentér på:
Hjælp til opsætning af mine højtalere..

Annonce