{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dali evidence 870 vs lektor 8 ?
  • #1   25. jul 2011 Da jeg var til intro ved Hifiklubben omkring Lektor serien, var jeg ikke just imponeret. Bestemt ikke noget, jeg ville skifte mine 870'ere ud med smiley
    For mig set, er 870'erne væsentlig mere musikalske, men det kræver også den rigtige forstærker bagved, før de rigtig folder sig ud.


  • #2   25. jul 2011 okay, den rigtige forstærker, vil det sige en med 400 + watts strømforsyning, og 6 x 150 watt, eller ??

    Jeg overvejer meget evidence 870, har fundet nogle som står rigtig flotte, til omkring de 5000,-


  • #3   25. jul 2011 Tror du skal regne med en sepperat effektforstærker til de Evidence, ud fra hvad jeg har læst rundt omkring. Men nyprisen på Evidence lå noget højere end Lektor serien, så kunne godt forestille mig de har en bedre og mere velopløst diskant.

    Fordelen ved Lektor serien er at de har arvet træfiber membranerne fra Helicon serien, hvilket gør dem lette og trække. Derudover producerer de mere bas end mange andre højttalere i samme størrelse, og kan derfor håndtere store lokaler.


  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #4   25. jul 2011 Min lillebror trækker hans 870 med en Cayin 353b
    http://www.interceptor.dk/html/cayin-353b.htm

    Den kan sagtens trække dem.. Der er aldrig været brug for at skrue så højt op at forstærkereb går i knæ. Og min lillebror kan nu godt lide højt musik med masser af bas.

    Jeg vil vælge evidence 870, det er en lækker højtaler.


  • #5   25. jul 2011 Hvis de skal have 2x160w i 8 ohm, bliver han jo også nød til og anskaffe en sepperat effekt til hans surround reciever.

  • #6   25. jul 2011 Nu er watt trods alt ikke alt, så lad nu være med at spekulere på tal og specifikationer - det nytter alligevel ikke.

    Jeg har haft mine Evidence 870 spændt foran en Rotel RB-980BX og efterfølgende en Rotel RB-990BX. De klarede det nu altså ganske fornuftigt - bare ikke helt min lydfilosofi. En tand for varm og rund i det.

    Nu har jeg så et sæt Sphinx Project Twelve, som passer bedre.
    Wattene på papirene er som følger:

    RB-980BX: 120W / 8 ohm
    RB-990BX: 200W / 8 ohm
    Sphinx: 151W / 8 ohm.

    Så er spørgsmålet - har mine Sphinx bedre styr på højttalerne? Ja det synes jeg bestemt de har. Og det til trods for at den har et output (på papiret), der ligger midt imellem de to andre effektblokke.
    Så nej, det hele handler altså ikke om tal på et papir.


  • #7   25. jul 2011 Men vi kan nok hutigt blive enige om at hans surround reciever ikke kan hamle op med dine effekt blokke

  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #8   25. jul 2011 Casper T: Jeg må give dig ret.. Det handler jo lige så meget om hvor meget strøm den kan trække og lager..

    Thomas A: Det var for at give et eksempel på at han ikke behøvede en forstærker med 3xx watt. Syntes folk har det med at overdrive med watt tallet. Der er så meget andet der spiller ind.


  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #9   25. jul 2011 Thomas A: Jeg tror også at hans receiver kommer til kort ved høj volume..

  • #10   25. jul 2011 Jeg er mere til evidence også designmpæssigt. men kan ikke helt blive klog på om i mener en surround reciver kan trække dem fint, hvis man siger den har en 400 watts + strømforsyning....?

  • #11   25. jul 2011 Jeg tror jeg vil prøve at sætte dem til min reciver engang og se hvordan det lyder, så må jeg sgu ta den derfra smiley

  • #12   25. jul 2011 vi skal lige have noget på det rene...........

    hvis du vil have god lyd, så drop ALT om en sourrund forstærker. DROP DET

    og så er en strømforsyning ikke opgivet i watt, men i VA = Voltampere

    men hvis du vil have en forstærker der har styr på hvad den laver, så tag den med den største strømforsyning også kaldet trafo

    min pass har en 1400VA trafo, og den leverer 2*150w i 8 ohm

    men det tænker jeg ikke over overhovedet


  • #13   25. jul 2011 Du kan altid købe en effekt smiley
    Jeg har også mine focal 836v til en surround receiver som max. kan trække 700watt og skal sikkert en dag have en effekt på smiley


  • #14   25. jul 2011 altså jeg havde jo også tænkt på at købe en effektforstærker på et tidspunkt. jeg ser ca 50 procent film og 50 procent musik, så jeg kan jo ikke rigtig undvære en surround reciver.....

  • #15   25. jul 2011 kristian, selvom du kører en effekt over en snurrerundt forstærker, så ændrer det ikke at din predel i snurrestærkeren stadig tænker snurrerundtlyd, men derved behandle signalet i en hel masse leder og kanter, og jo bere gange du rører ved signalet, jo ringere bliver det, det er simpel logik

    ligesom at røre ved glas, jo flere gange du rører det med bare fingre, jo flere fingeraftryk kommer der på glasset

    LARS, jeg er klar over det er for at illustrere, men hvorfor så ikke forklare hvordan det hænger sammen og så kalde en skovl for en skovl


  • #16   25. jul 2011 Majik - hvilken stereo forstærker kunne du så ev anbefale hvis det var? gerne et link til en brugt en.

  • #17   25. jul 2011 lars

    at lade være med at omtale en trafo i watt, da den har en teknisk opgivelse i VA altså voltampere


  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #18   25. jul 2011 Beslut dig til hvad du vil have surround eller stereo..

    Du siger selv at du ser meget film, så kunne det jo være sjovt med surround. Jeg har hørt surround receivere der lyder fint i stereo, så de findes derude... Jeg havde en kammerat der spillede stereo med en Yamaha receiver et eller andet sammen med et set keff, det lød faktisk ret godt..

    Det bedste til musik ville nok være en stereo forstærker. Det er min erfaring.

    Hvad er dit budget...??


  • #19   25. jul 2011 jamen budget er vel 6-7000,- hvilken surround forstærker kunne I anbefale som der er strømstærk, og den skal have preout så man senere kan tilslutte en effektforstærker.

  • #20   25. jul 2011 lars, ja så forstod jeg ikke din formulering, beklager

    men du kan alligevel ikke bedømme om hvor god en trafo er ved at veje den

    eller jo lidt, hvis jeg havde en der vejede 100gram og en der vejede 5kg, jamen så havde jeg nok taget den store, men ikke uden at kigge spå specs først, så det kan man ikke helt sige

    men tilbage til topic


  • #22   25. jul 2011 Og det er lidt noget fis at du ikke kan bruge en surround receiver som forforstærker uden at det farver lyden fuldstændig åndssvagt. Det er der masser af folk der gør herinde med gode resultater. Ellers ville der heller ikke være pre-out udgange på hvis ikke de kunne bruges til noget fornuftigt.

    Har selv prøvet med en Lyngdorg SDAI 2175 integreret. Først smed jeg cd-afspilleren direkte til den, og lyttede en masse. Bagefter koblede jeg den på pre-out på surround receiveren og fyrede Lyngdorfen helt op, så den egentlig bare fungerede som effektforstærker. Og der var nada forskel på lyden, selvom jeg brugte surround receiveren som forforstærker.


  • #23   25. jul 2011 Prøv f.eks og spørg Casper T om ikke hans Evidence spiller ganske udemærket.

    http://www.hifigalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=7468

    Ifølge Majik må Casper T´s anlæg jo spille af helvedes til eftersom han bruger en surround receiver som forforstærker, LOL!


  • #24   25. jul 2011 jeg har selv evidence 870 SE, og jeg er enormt glad for dem, jeg har kun hørt lektor-serien i hifiklubbens prøverum, hvilket slet ikke kan samlignes med at høre dem derhjemme, men som min umiddelbare indtryk, var det bestemt ikke nogen jeg ville skifte mine evidence ud til fordel for.

    hvis jeg skulle købe noget som helst igen i hifiklubben så blev det nok dali mentor og serier opefter.



  • #25   25. jul 2011 og den med at en surround reciver ikke kan bruges til musik, er jeg heller ikke helt enig i, syntes min onkyo gør det ganske fortræffeligt på stereo-delen smiley

  • #26   26. jul 2011 jeg er ikke i tvivl om at en int forstærker er det bedste, hvis man kun spiller musik, men ligesom trådstarter, blir mit brugt 50/50 til begge dele.
    derfor valgte jeg også en reciver til små 20000kr og en vægt på 30kg.


  • #27   26. jul 2011 Nu har jeg ligesom prøvet og låne en GOD integreret forstærker med hjem, dvs en lyngdorf SDAI 2175 til 12000kr. Og når jeg stort set ikke kan høre forskel på den og min reciever, må det jo være yderst begrænset hvor meget den "farver" lyden.

  • #28   26. jul 2011 Selvfølglig er et stereo setup det bedste, men det er en "anelse" overdrevet og sige at man SLET ikke kan få god lyd ud af en receiver syntes jeg. Man skal ihvertfald op i nogle ret fine højttalere inden det overhovedet giver en forskel.

  • #29   26. jul 2011 sådan en SDAI 2175 er da også det mest kedelige og nosseløse overprisede produkt jeg nogensinde har hørt, det er da helt vildt, ikke så underligt folk hurtigt sælger dem igen

    hvis du vil have ordentlig musik, så køb en ordetlig integreret forstærker, og sæt en sub til, så har du ganske fin filmlyd


  • #30   26. jul 2011 men hvis du ikke kan høre forskel på din forstærker og så den lyndorf, så synes jeg du skal sælge alt dit grej og så købe et bose system, for så kan du da ikke høre foreskel på noget som helst

  • #31   26. jul 2011 Nu kan jeg desværre ikke lide Bose, men er egentlig udemærket tilfreds med det jeg har. Og nej 2 højttalere + en sub er ikke "ganske fin filmlyd" for mig..langt fra smiley

    Lyngdorfen havde lidt mere styr på basserne, men det var seriøst i småtings afdelingen. Havde 2 kammerater med på lyt, og de kunne heller ikke høre den store forskel på Pioneeren og Lyngdorfen.


  • #32   26. jul 2011 Mit gæt er at Lyngdorfen kræver finere højttalere før den kommer til sin ret. Men så fandt jeg da ud af jeg ikke behøver og spilde penge på sådan en, og at min receiver gør det ganske hæderligt alene.

Kommentér på:
dali evidence 870 vs lektor 8 ?

Annonce