{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

Forstærkere - Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg var inde i Hifi klubben i Vejle i dag.

hvor jeg skulle købe noget underlag til mine højtalere. men det det handler om er effekt til mine højtalere som jeg også skulle snakke med dem om.

i dag kører jeg således:
HT - Certin Vega AL1002
NAD c372 forstærker - trækker begge mellemtoner og diskanter
NAD 218 THX effektblok - trækker begge basser

men til tider syntes jeg at min C372 har for lidt kraft til mine mellemtoner og diskanter.

han kom så med et forslag som han siger han selv har hørt dette.

NAD's afløser til min min C372 hedder vist C375 og deres nye effektblok C275 specs siger at den yder 2x150Watt på begge.
han fortæller så at NAD har lavet en masse forbedringer og sat større strømforsyning i osv. men de har stadig samme specs.

Nu ved jeg at min C372 også på 2x150Watt er for lidt til mine basser. den bliver slap og buldrede at hører på. hvor imod at 218'eren har meget bedre styr på dem.

Men han siger så at det setup vel og mærket bi-wiret skulle have nok med kræfter.
Men det har jeg lidt svært ved at tro på. når jeg ved at 218'eren har noget mere kontrol i forholdt til min C372

så nu spørger jeg jer?

Hvad vil i mene angående dette? de nye forstærkere fra NAD kan vel ikke være blevet så meget forbedret at det overgår 218'eren?

Håber det giver mening, ellers skal i endelige spørge smiley





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærkere - Hjælp
  • #1   14. jul 2011 Efter hvad jeg forstår ud fra det du skriver er det at de siger deres 375 er blevet kraftigere end 372 ? og dermed skulle holde bedre styr på det?

    det vil jeg så ikke våge at påstå! for de er begge på 2x150 watt og 150 watt er sq 150 watt når det er nad vi snakker om! så kan 150 watt i den ene model ikke bliver hverken kraftigere eller bedre end i den anden... vil jeg mene... men lyden er nok blevet forbedret i 375, det tror jeg gerne...

    men ikke at den skulle holde bedre styr på det ej den tror jeg nu ikke!!


  • #2   14. jul 2011 Jacob

    så har du forstået det helt rigtigt smiley

    Godt så det ville jeg jo heller ikke mene. men han påstod at en C375 og en C275 nemt ville kunne trække mine AL1002 og som han selv sagde med overskud, og det tror jeg altså bare ikke på. det vil måske kunne lade sig gøre hvis det bliver brokoblet, så ledes at det kører mono. hvor du får 1x400watt så vidt jeg husker ud af hver forstærker.


  • #3   14. jul 2011 jacob som du ser han har skrvet så siger de at den nye har fået støre strøm forsyning og derved når der kommer mere strøm til selve forstærker delen skulle det også gøre at den kan håndtere det bedre. men hvorvidt at den kan håndtere cw vil jeg ikke udtale mig om, men støre strøm forsynign plejer nu os at gi flere krafter.
    smiley


  • #4   14. jul 2011 Jon L

    Jeg tror altså heller ikke den bliver sindsygt meget mere strømstærk af denne opgradering når de stadig har de samme specs.


    Lars C

    Det er ikke lige sådan noget jeg søger. Tror stadig NAD'en spiller bedre. men har selvfølgelig ikke de samme kræfter.


  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #5   14. jul 2011 Som jon L skriver, så kommer det an på hvilken strømforsyning der er til, det har lige så stor betydning (hvis ikke mere) end watt tallet..

    Jeg tror ikke at det kan betale sig at skifte 218 ud med c272, den er ikke så stærk som det ser ud.. Jeg tror bestemt at 218 slår den med mange længder..

    Hvis du vil have en stærkere nad, kan du finde en nad 208, den har rigtig mange kræfter og er stærkere end 218.

    Man kunne jo købe også en 218 mere...:-)


  • #6   14. jul 2011 Lars C

    Jeg skal ikke kunne sige om den spiller godt eller ej da jeg ikke har hørt den. men ville sku også være noget lort at købe den hjem og jeg så syntes den spiller ufattelig dårligt til mine højtalere. der er utrolig stor forskel på det. og efter som jeg kan se at det er en PA forstærker, specialt i den klasse så har jeg bare på fornemmelse af at den ikke har de samme kvaliteter, som NAD f.eks. har


  • #7   14. jul 2011 Casper C.

    Jeg søger også en 218'er mere. men de er desværre ikke så nemme at opdrive.

    nej det ville jeg heller ikke mene, men også sådan lidt for at bekræfte at jeg syntes det ville være for lidt med det samlet.


  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #8   14. jul 2011 Lars C: jeg havde en nad 208 til mine og de spillede sindsygt højt.. De spillede så højt at man ikke kunne hører sig selv råbe og alle glas i hele huset flyttede sig i skabene.. Så det kan sagtens lade sig gøre med nad.

    Men altså hvis det skulle være nødvendigt at spille højere så skal vel op og have kraftigere forstærkere..:-)


  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #9   14. jul 2011 Der må jeg give dig ret:-)

  • #10   14. jul 2011 Lars C.

    Det er AL1002 men det er så hvad det er smiley

    Men vil som sådan ikke lige at jeg disser det. men på mange områder har PA grej jo ikke de samme kvaliteter som Hi fi udstyr. smiley men jeg har pt en 218'erne og syntes den giver en god kraftig bas til mine og det virker til at den har styr over dem. i hvert fald meget mere end min C372'er.

    Men hvad så hvis vi f.eks siger at vi sætter en 218'er til diskanter og mellemtone og en 208'er til basserne. så har vi jo også et fint setup.

    Men igen de er svære at opdrive.



  • #11   14. jul 2011 Ja nemlig som i siger så er der nok en forskel ude i spidsen på poweren af 372 og 375 men ikke helt ved de normale omstændigheder tror jeg næppe!

    og som Lars c skriver er den T amp 2400 faktis ikke så dårlig! jeg vil faktis tro den kan følge med en 218 i selve lyden også...

    men man skal jo nu så lige huske også at en forstærker ikke må skrugeres mere op en 75%!!!

    de sidste 25% er ren forvringning!!!

    så derfor ville jeg også vælge en anden effektforsærker til sådan et par cv højtalere!

    og man skal også huske at cv ikke er den rene hifi jo, de er lavet til at spille HØJT!! og ikke højt med det helt store teknik i røven! (altså ikke med perle klar lyd)

    så bare giv dem en 2400 !


  • #12   14. jul 2011 Cw må godt lyde RÅ og barsk i det syntes jeg! altså med en bittesmugle skrigende diskant og den råeste bas! og en rå mellemtone så du får hørt hvad der bliver sunget! smiley

  • #13   14. jul 2011 Jacob KÅRL S

    Du skriver: "så derfor ville jeg også vælge en anden effektforsærker til sådan et par cv højtalere!"

    Vil det så mene at du ville væge den T amp 2400? eller en NAD, den er jeg ikke helt med på.
    da du bagefter skriver " så bare giv dem en 2400" ?

    Men AL1002 er jo ikke den generalle CV højtaler. og kan lyde rimeligt, stadig ikke en super god lyd forholdt til hvad nogen nok anser det for. men det er trods alt stadig mine ører som skal lytte til det. smiley


  • #14   14. jul 2011 Ja self er det da dig der skal lytte til det!!! jeg skla heller ikke bestemme hvad du skal!!! men du efterlyser mere power! og det er det vi prøver at rådde dig til at se efter... men det jeg mente var at jeg ville vælge en T-amp 2400 ja...

    men self bestemmer jeg ikke hvad du skal vælge! og har heller ikke tænkt mig at prøve på!!

    men ja det billigste ville da være en t-amp 2400 skulle jeg mene??


  • #15   14. jul 2011 Når den kun skal trække basserne er det så ikke næsten ligegyldigt om man bruger PA eller Hifi forstærker? Bare man har Hifi på mellemtone og diskant..

  • #16   14. jul 2011 Lars C.

    Okay. det skal jeg jo så ikke kunne sige. den koster jo ikke vildt meget i forholdt til hvad specs siger på den, og når man tænker på hvad f.eks 218'eren kostede da den var ny. og 208'eren for den sags skyld.

    Men som sagt jeg skal ikke kunne sige om den lydmæssigt er bedre?



  • #17   14. jul 2011 Hvis det er en t-amp du mener der er bedre nu... så vil jeg da sige at det er den da ikke nej... men den forskel der er på dem hører du ikke når du spiller så højt som man nu gør når man har cv! smiley

    men ja prismæssigt vil jeg også kun fortrække en t-amp! smiley


  • #18   14. jul 2011 Jacob KÅRL S

    Det er jeg skam også glad for det er slet ikke det. smiley jeg vil bare gerne købe det rigtige første gang.

    Men kommentaren angående hvem der skal lytte til det var ikke en henvendelse direkte til dig. hvis det var det du troede. det var bare en konstatering. i forholdt til hvad nogen mener smiley

    og er glad for i kommer med alternativer. som jeg bestemt også vil overveje hvis i siger at den t amp er på rimelig niveau med NAD bare med en del flere kræfter.


  • #19   14. jul 2011 Lars C

    Selvfølgelig. nu håber jeg ikke at jeg lyder negativ? det er skam ikke min meningen. prøver bare at dække det hele ind så jeg ikke sidder med håret i post kassen bagefter og sidder med noget jeg slet ikke syntes om


  • #20   14. jul 2011 Lars C.

    men nu er der jo 2 som siger det er et udemærket valg. og har skam også set flere andre som har en "PA" forstærker til deres anlæg.


  • #21   14. jul 2011 Så mon ikke der er en chance for at det skulle være ok.

  • #22   14. jul 2011 Lars C.


    Det har du helt ret i. men jo flere der siger det så er der jo nok også noget om det. og har også tit hørt om folk som køber nogen til sådan noget. men det kræver jo så også en omformer fra XLR til phono mener det er XLR de kabler der er i sådan en? eller er jeg helt forkert på den?


  • #23   14. jul 2011 Nu tillader jeg mig lige at svare for Lars smiley

    Ja det er Xlr stik der er i sådan et bæst §-)

    Og der kan du køe nogle bøsninger der går fra Xlr-Phono som du sætter i forstærkeren og så bare kører et phono kabel der fra dem af og op i forforstærkeren smiley


  • #24   14. jul 2011 Lars C. og Jacob KÅRL S

    Det kunne da være man skulle prøve det.

    Og hvad jeg ellers lige kan se er der jo 30 dags returret smiley så det kan jo ikke gå helt galt, og hvis man ikke prøver sig frem kommer man jo aldrig videre. såh. smiley





  • #25   14. jul 2011 Lars c

    Det vil jeg måske nok overveje smiley

    Men i alle for da tak for hjælpen til afkræftning af at hifi iklubben ikke altid dur til noget og til et evt fremtidige køb af en effekt blok



  • #26   14. jul 2011 Men noget helt andet ved i om den larmer meget?

  • #27   14. jul 2011 Selvfølgelig. vil der jo være lidt støj, men hvis der var støj ved lav volume ville det jo være træls. men hvis der er nogenlunde gør det ikke så meget. når jeg ikke bruger det er udstyret jo slukket.

  • #28   14. jul 2011 Det tror jeg nu gerne smiley

  • #29   14. jul 2011 Ja forstærkeren og kablet/omformeren?

  • #30   14. jul 2011 Fandt også den omformer på samme hjemmeside hvor forstærkeren også er smiley

  • #31   15. jul 2011 Disse her ville vel også kunnebruges til den forstærker?

    http://www.thomann.de/dk/cordial_cfu_15_mc.htm
    hvis det skulle være?


  • #32   15. jul 2011 super ville bare være sikre hvis det var det det skulle blive til smiley

  • #33   15. jul 2011 yep smiley har haft snakket med ham som har den smiley

Kommentér på:
Forstærkere - Hjælp

Annonce