{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.090 visninger | Oprettet:

Peter J
Peter J
Tilmeldt:
19. jun 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12

Rørforstærker VS alm forstærker {{forumTopicSubject}}

Hej Hifi galleri brugere smiley

Jeg har lige et par spørgsmål angående rørforstærkere, jeg har kigget på en rørforstærker, Dynavox vr-307 (link fjernet)
som jeg synes er ret billig, men er rørforstærkere så fantastisk gode som folk siger?

Lige nu har jeg en Denon avr 2600

Vil det så være en upgrade at købe denne rørforstærker? Mine højtalere er nogle Vifa/peerles hjemmebygget kit som i sin tid kostede ca 4500 for enheder og filtere og de spiller rimeligt rent, de er 3-vejs med 6"bas 4" mellemtone og en alm diskant smiley

Så er det jeg tænker, jeg mener Denon er på 100w i hver kanal (bruger den kun til stereo) og Dynavoxén er kun på 25w- men jeg synes jeg har hørt at rørforstærkere spiller utroligt højt i forhold til de angivende watt? og hvad med justering af bas/diskant? synes ikke lige jeg kan se man kan det på de kan det virkelig passe.?!?

Håber på nogle gode råd smiley

Mvh Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rørforstærker VS alm forstærker
  • #1   24. jun 2011 justering af bas og diskant??????? hvad skal man bruge det til?

    om den er god, tjaaa har ikke hørt den, så det kan jeg ikke udtale mig om, men jeg ville måske finde en brugt i stedet, man får altså ikke meget for 3000kr fra nyt


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #2   24. jun 2011 Hmm kunne godt være at det er bedre at købe brugt, jeg ved det skiseme ikke smiley

    Justering af bas/diskant behøver jeg vel ikke at skrive hvad jeg vil bruge til?????? smiley



  • #3   24. jun 2011 hvis du harbrug for at justere bas og diskant, så har du de forkerte højttalere siger jeg bare

  • #4   24. jun 2011 Jeg ved desværre ikke noget om den forstærker, men
    der er mange forstærker hvor man ikke kan justere bass/diskant og det er ikke noget der er nødvendigt

    Jeg vil også finde noget brugt i stedet. Man får meget mere for pengene.


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #5   24. jun 2011 Andreas : Tak for et fornuftigt og brugbart svar smiley

  • #6   24. jun 2011 jamen den rør kan sgu sikkert være helt fin til pengene, og rigtig mange produkter har ikke tone kontroller som de kaldes

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #7   24. jun 2011 Jeg ved ikke om det er nødvendigt at stille på bas/diskant med de højtalere, jeg har jo ikke hørt dem med en rørforstærker smiley

  • #8   24. jun 2011 nu er det jo heller ikke let at måske hjælpe dig med et alternativ, da du ikke har fortalt os hvad du har stående derhjemme

    du kan jo bare skrive en liste så vi har noget at forholde os til, hvis du ikke vil vise os nogle billeder


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #9   24. jun 2011 Højtalerne skulle være denne model, de er købt dér prisen passer ca og enhederne ser helt ens ud smiley

    http://frequence-shop.dk/produkter/26-gulv-hoejttalere/633-jeydio-kit/

    Af musik kan jeg godt lidt noget med en høj klar vokal, og ikke for mange instrumenter så lydbilledet bliver "rodet" hvis i forstår smiley

    Men kan godt lide Adele´s musik feks

    Og tak for alle de fine svar smiley


  • #10   24. jun 2011 hvis jeg så var dig, så ville jeg klart anbefale dig at få lavet dit delefilter om, for det er han ikke ret god til ved frequence, opret dig på speakerbuilder så er vi nogen der kan hjælpe dig med et nyt filter, det kræver lige nogle målinger og så køb af komponenter til filteret, så får du lige "nye" højttalere igen

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #11   24. jun 2011 Majik. Okay, det lyder da fedt, tror jeg lige jeg prøver det en af dagende smiley

Kommentér på:
Rørforstærker VS alm forstærker

Annonce