{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

hvornår roder man med anlæg... ? {{forumTopicSubject}}

hej alle..

du har jeg lige haft en diskution med en klart yngre gut... vi diskuterede om hvorvidt Thansens kabinetter er gode eller ej og hvornår man har rodet med anlæg...

og det er såmænd der jeg blev lidt nysgerrig... for han synes at så snart man har haft anlæg, så roder man med det, så gutten havde rodet med anlæg side han var 8, på trods af at han ikke engang kunne svare mig på nogle simple spørgsmål såsom hvilken effekt ændret modstand har, hvilken betydning følsomhed har osv osv...
og så mente han også at jo dyre anlæg man har, jo bedre viden har man... så jeg kunne jo ikke vide noget som helst da jeg kun har noget billigt bras...
indrømmet, det er ikke high-end eller hifi anlæg, men det er heller ikke det jeg søger på nuværende tidspunkt...

men det jeg er nysgerrig om, det er hvornår har man rodet med anlæg... ?? er det når man bare har et dyrt anlæg og reelt ingen viden har om det... ?

eller er det når man har en interesse i at udforske lydverden, eksperimentere og prøve sig frem... at lære af sine fejl... ?

jeg mener jo bestemt det er mulighed 2, men jeg var så useriøs en person at jeg burde slettes her fra siden...

hvad mener i... ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår roder man med anlæg... ?
  • #1   14. jun 2011 Min mor har et lille stereo setup til 1500kr og min far har et stort Loewe setup til 120.000, og vil mene at de har lige stor interesse for hifi. Så den med at jo dyrere det er, jo mere forstand har man på det, holder sgu ikke i det tilfælde.

    Men jeg vil mene at jeg selv går under kategori 2, selv om jeg ikke har for sindsygt mange penge.


  • #2   14. jun 2011 lige præcis sebastian...

    og når man ikke har råd til at købe det dyre... så eksperimentere man med det man har for at få mest muligt ud af det...


  • #3   14. jun 2011 det har sgu været det samme her lars... smiley

    jeg begyndte også at skille computere, playstation og dvd-maskiner ad da jeg kunne... til stor fortrydelse for min far... smiley så først interesse for elektronikken og så derefter for lyden.. smiley


  • #4   14. jun 2011 Kunne være sjovt hvis omtalte person, kom på
    banen med hans version

    Vh Tommy


  • #5   14. jun 2011 tommy:
    jeg kan nemt poste alle beskeder der har været... det er en diskution over PM... kan bare gemme personens navn...


  • #6   14. jun 2011 men tommy nu var det heller ikke ham og min diskution der skulle debateres, men jeg var blot nysgerrig efter at vide andres holdninger omkring det med at rode med anlæg...

  • #7   14. jun 2011 hifi betyder jo hi fidelity... smiley og jeg er sgu også ret ligeglad med om det er hifi eller ej... smiley

    men ham gutten mente hvert fald at mit anlæg intet havde med hifi at gøre, da hifi var ren og klar lyd... og det var mit billige bras hvert fald ikke...

    og han havde Dali Ikon og NAD forstærker...


  • #8   14. jun 2011 Mikkel p
    Grunden til jeg synes at det kunne være sjovt
    at omtalte person kom på banen, var hvis vi ser
    på svar mulighed
    1
    når man bare har et dyrt anlæg , men reelt ingen
    Viden har om det......
    Det tror jeg simpelhen ikke på han har sagt . Men mere på at
    det er din tolkning , derfor

    Vh Tommy



  • #9   14. jun 2011 Nicky
    lige hvad Google fandt

    Hi-fi står for high fidelity , og det er et udtryk, der bruges som en beskrivelse for en god evne til at gengive lyd eller billeder, der er er meget tæt på den originale optagelse. "High" betyder på dansk høj og "fidelity" betyder på dansk troskab, nøjagtighed eller troværdighed.

    Der har været flere forsøg på at definere, hvad Hi-Fi er, men det mest accepterede forslag er DIN-standarden DIN 45500 som retningslinje for, hvad man kan betegne som Hi-Fi. Denne specificerer eksempelvis, at en elektronisk lydgengiver (forstærker, radio, CD, pladespiller osv.) der betegnes med kategorien Hi-Fi skal have mindre end 1 % forvrængning, dække spektret 100-15000 Hz med en afvigelse på højst 8 dB, samt diverse andre, systemspecifikke krav.

    Hi-Fi begyndte at opstå som et marketingsbegreb i 1950'erne, før stereo for alvor var slået igennem. Men i dag bruges "Hi-Fi" kun om stereo systemer. Og det ellers meget populære surround sound med 5 eller flere højttalere tæller i den forbindelse ikke som Hi-Fi, fordi lyden her er bearbejdet og mixet, så den bliver gengivet anderledes, end den blev optaget - og dermed har lyden ikke "høj troværdighed", selvom surround sound kan være både imponerende og af høj kvalitet.

    Vh Tommy


  • #10   14. jun 2011 Tommy:
    indrømmet.. han har ikke direkte skrevet det, men sådan som han har formuleret sig så kan man godt sige at han har sagt det, bare med nogle andre ord...
    Jeg har konkluderet at han mener at jo dyre anlæg man har, jo mere viden har man ud fra det han har skrevet...

    blandt andet har han skrevet det her:
    ''og hvis det nu også var at du vidste en del om anlæg hvorfor er det så lige at du har så dårligt et anlæg som du nu har du har en bilsub på dit værelse og ingen cdafspiller med en ps 2 ja okay kom igen mester''

    ''for det første er det her slet ikke en seriøst hjemmeside knægt bliv nu lidt voksen den måde folk er på såsom dig nedgør andres ting og andre og så den måde det er bygget op på og når jeg mener rodet så strækker det siger over en del ting såsom hvis jeg siger at jeg har rodet med anlæg siden jeg var 8 behøver det ikke være at jeg har lavet højtaler eller noget så er du virkelig snot dum det kan også sagtens være at jeg har prøvet en del systmer siden jeg var 8 prøvet en masse kabler en masse forstærkere''



  • Jonas B
    Jonas B Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #11   14. jun 2011 Ohhh good?!

    Thansen kabinetter stinker ?!
    Jeg har den der til 500 fra thansen! og kabnetet kan ikke rumme dens kræft, så jeg fandt et andet, og nu spiller den uden problemmer!

    Hilsen Jonas smiley


  • #12   14. jun 2011 Jeg er på nummer 2 smiley Så snart interessen er der smiley

  • #13   14. jun 2011 Jeg mener nu heller ikke at prisen på et anlæg er afgørende for om man ved meget om anlæg eller ej. En som har et anlæg til måske 2000 kan vide mindst lige meget om Hifi end en som har et anlæg i 100.000 klassen. Det er set flere gange

  • #14   15. jun 2011 efter at ha skrevet hvem ham gutten jeg har haft diskutionen med, til et par stykker... så har jeg erfaret at jeg ikke er den eneste der har den opfattelse af den møgforkælede unge som tror han ved en masse... men faktum er at han ikke engang ved hvilken effekt ændret modstand har på en forstærker... hvad følsomhed er osv osv...

  • #15   15. jun 2011 Nicky J:
    nej, det er ikke ohm jeg mener, det er impedansen... men sådan som jeg havde opfattet det, så ville han ikke fatte hvad impedans betyder... så får at gøre det let forståeligt for ham, bruger jeg ordet; modstand... smiley det ved vi jo alle hvad betyder...


    men ja, det her er kun et hobby forum... det er for dem der har en interesse for anlæg... og det er så super ærgeligt når der kommer nogen og taler over forstand...
    men så er det jo godt man kan hjælpe hinanden til at komme på rette spor i stedet for at hagle manden ned... det synes jeg man er god til her på det her forum... der er dog enkelte individer der ikke har fattet det at hjælpe, men sådan er det jo alle steder...


  • #16   15. jun 2011 Kunne ikke være mere enig smiley

  • #17   17. jun 2011 nå okay det var ikke sådan han havde skrevet
    men mere noget Du kan læse mellem linjerne

    Sikke et talent at ha....haha


  • #18   17. jun 2011 tommy H:
    det kræver nu ikke mange brikker i knolden at regne ud hvad han mente...


  • #19   17. jun 2011 Mikkel
    Hvor er du bare dygtig ( Ja du ved jo hvad jeg mener )

    vh Tommy


  • #20   17. jun 2011 hvorfor deltog du overhovedet i tråden her... ?? du har endnu ikke haft nok brikker i hovedet til rent faktisk at komme med det jeg spørger om... så du har faktisk bare spammet min tråd... bliv nu voksen, ellers smut ind på baboom...

  • #21   17. jun 2011 Mikkel

    er bare lidt i tvivl om hvad du kan bruge svaret
    til , ud over at køre endnu mere på manden.
    men det kunne du selvfølgelig ikke finde på

    mit svar på dit spørgsmål er selvfølglig 2

    men fortæl noget mere om baboom der lyder spændende:)

    vh Tommy



  • #22   17. jun 2011 Nicky
    kan du ikke lige ridse op hvor jeg er nedladende smiley


    Jeg har bare lidt svært ved når folk læser for meget
    mellem linjerne


    Mikkel
    Og jer andre, undskyld hvis jeg har virket nedladende
    det har ikke været min hensigt

    Vh Tommy


  • #23   17. jun 2011 Tommy H:
    jeg skriver ikke med gutten mere... men snakken med ham vækkede bare min nysgerrighed omkring det med at rode med anlæg... svaret kan jeg kun bruge til at stille min nysgerrighed... intet andet...


  • #24   17. jun 2011 Mikkel
    Okay
    MEN tilbage til dine svar muligheder

    Rigtig mange vil kunne sætte et flueben ud for
    dem, efter en go weekend med remoten i hånden

    folk har meget forskellige syn på den slags

    Har eksempler hvor nogen har haft problemer med noget
    de ikke kunne finde ud , de siger de har prøvet alt
    for at løse problemet men har kun forsøgt i 5 minutter.....

    så har man i min verden ikke forsøgt en skid , men i deres verden
    var alt forsøgt

    Vh Tommy


  • #25   17. jun 2011 Nicky
    Det jo det jeg siger smiley


Kommentér på:
hvornår roder man med anlæg... ?

Annonce