{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.923 visninger | Oprettet:

Hvilken Dac? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Nu skal det være smiley Jeg skal ud og have mig en dac smiley Jeg kan bare ikke helt finde ud af, hvilken en det skal være. Jeg har hørt en masse omkring Cambridge DacMagic, og pt. hælder jeg da også mest til den. Men nu findes der jo andre alternativer, end Dacmagic. V-Dac har også været i mine tanker.

Men jeg vil høre om I har erfaringer med Dacmagic, V-Dac eller andre Dac´s? smiley

På forhånd tak.

Per


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken Dac?
  • #1   4. apr 2011 Hej.
    Jeg kan huske at jesper har haft først en dacmagic også en v-dac
    (jesper: (link fjernet)
    Og der syntes han at v-daccen var den bedste smiley men hør ham af for mere info.
    MVh.


  • #2   4. apr 2011 Spar lidt mere sammen og nap en Stello DA100 Signature.
    Der får du helt sikkert en rigtig god dac.
    Den er længder bedre end en dacmagic.
    Det ved jeg, jeg har prøvet begge!!


  • #3   4. apr 2011 Jonas: Ja, jeg har læst et indlæg, hvor han skriver at han er mest til V-DAC smiley

    Har du nogle links, Mads R? smiley


  • #4   4. apr 2011 http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?iAd=13594

    (link fjernet)

    http://www.aprilmusic.com/main/sub02_02_03.html

    Denne Dac spiller på niveau med cd-afspillere til 15-20000kr.


  • #5   4. apr 2011 Som Mads siger, så er Stello DA100 signature en vildt lækker dac. Jeg ville også spare nogle flere penge op og hoppe på sådan en.

    Alternativ så er Ontech som nu hedder Danish Audio Design Dac et fantastisk valg. Der er en tilsalg på H4A
    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=183419
    Jeg var meget tæt på at købe deres DAC5 for et par år siden. Den spillede bla røven ud af bukserne på Audio Note og en del andre rigtig dyre dac`s.


  • #6   5. apr 2011 Til pengene, så er DACmagic nok den mest avancerede og gennemtænkte DAC der findes.... Og den lyder også rigtig fint.

    Men træerne vokser jo ikke ind i himlen, og den har måske nok en lidt uheldig opbygning på analog siden. Men hvad kan man forvente til de penge...
    Der er vist ikke mange af kokurrenterne der er bedre.

    Men du får meget teknik for pengene! Og i mine øjne kan det være en fordel, at DACmagic overholder USB Audio Device standarden. Det gør stelloen ikke.
    Det betyder dog at man i DACmagic må nøjedes med 16bit/44,1/stereo, men det er jo nok også de færreste der har materiale i højere opløsning. Og det er jo DACmagicen der selv står for upsamplingen!!!! (med streg under, for mange lader jo fejlagtigt pc'en upsample)
    Men når den overholder standarden, så er den i princippet driver fri, og du kan tilslutte den alt muligt forskellig udstyr, uden at skulle installerer drivere. (pc, mac, linux, ps3 osv. osv.)

    Det er jo ikke sikkert at det er aktuelt i dit tilfælde, men kan personligt bare godt lide, at man arbejder efter samme tankegang, i stedet for at opfinde den dybe tallerken gang på gang. smiley


  • #7   5. apr 2011 Den Stello ser rigtig fin ud, men jeg skal på ingen måde op og give den pris, for en Dac.

    Prislejet ligger på et par tusind smiley

    Per


Kommentér på:
Hvilken Dac?

Annonce