{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.781 visninger | Oprettet:

hvor køber i højtaler kabler henne? {{forumTopicSubject}}

Hej Hifigalleri.dk
nu går jeg og tænker på at udskifte mine rimelig ringe højtaler kabler ud. men ved faktisk ikke hvilke steder der handles med gode højtaler kabler.

i må også gerne give nogle forslag.

skal være rimelig billige kabler, for skal bruge omkring 20-30 meter i alt, tror jeg. men må gerne være til bi-wirring.

kablerne skal bruges imellem min Marantz surround reciever og mine XTZ W99 sæt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor køber i højtaler kabler henne?
  • #1   4. jan 2011 Jeg har købt mine i hifiklubben

  • #3   4. jan 2011 http://avcables.dk/

    fine kabler og så er det billigt smiley


  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #4   4. jan 2011 http://www.av-connection.dk/ Super service, gode produkter og rimelige priser. Kan anbefale Supra net, signal og ht kabler.

  • #5   4. jan 2011 Jeg gør som Hubbi smiley

  • #6   4. jan 2011 Mik R
    okay hvordan får man sendt til DK?


  • #7   4. jan 2011 men ellers tak for svar allesammen. typisk kigger jeg bare i hifiklubben, men ved bare der er mange steder der ude der er bedre.

  • #8   4. jan 2011 Dennis L, det bliver sendt med fedex, men fragten er ret pebret, så det er en god ide`at bestille sammen med andre. Sidst jeg bestilte var min pris på htkabel canare 4s11 ca 50kr/mtr, Og til den pris får du ikke noget bedre.


  • #9   5. jan 2011 Jeg har et sæt Blue Jeans cable TenWhite 2,5m HT kabel med spader samt 2 sæt LC1 rca-signalkabel liggende.
    Dem må du gerne købe, så spare du fragten smiley


  • #10   5. jan 2011 jeg køber mine brugt, jeg er sgu for nærrig til at give fuld pris

    lige nu kører jeg dog med nogle lidt elendige fra DLS


  • #11   5. jan 2011 Gør det samme som Majik.
    Der er voldsomme penge at spare på kabler, bare de har været brugt og måske er et par år gamle.
    Lyden er jo trodsalt den samme, hvad enten du køber et sprit nyt og spiller det til - som hvis du køber et brugt. Eneste forskel er at din pengepung ikke bliver de par kg lettere smiley


  • #12   5. jan 2011 Casper hvordan vil du lige "spille" et kabel til ?

  • #13   5. jan 2011 #Kristian K
    Nu findes der flere indlæg på diverse tråde om, at kabler ligeledes skal spilles til for at få den korrekte "tilslutning" om man vil. Herunder at materialerne (lederne) skal "ligge sig tilrette" efterhånden som de bliver brugt.
    Så kan du altid vende og dreje den, alt afhængig af om du tror på det eller ej - og om du så blot mener det er et spørgsmål om tilvænning af det nye udstyr eller ej.

    Men det var ikke dette, trådstarter spurgte om smiley


  • #14   5. jan 2011 ja det lyder helt hen i hegnet, men det passer altså

    der sker en linne ændring i ledermaterialet efter et stykke tid hvor det er blevet spillet på, det kan oftest være mellem 50-100 timer før man får nogen hørbar foreskel


  • #15   5. jan 2011 Jeg magter ikke engang at diskutere med jer, er svag strøms ingeniør til daglig og det der er fuldstændig vanvid. Det er vist mere fantasi end realiteter det der. Jeg svarer ikke mere på tråden bare så vi ikke starter en krig i mandens tråd. Fortsat god dag.

  • #16   5. jan 2011 kristian, du skal da være velkommen til at oprette en ny tråd hvor vi kan diskutere det, for det kan godt ske at teorien ikke siger der passer, men ørene siger noget andet

  • #17   5. jan 2011 Kristian K: At du er svagstrøms ingeniør siger da ikke noget om at du bør vide noget om hvordan et audio kabel leder et signal.
    Men at du er så DØV og indspist i din terori, at du hverken kan eller vil høre forskel, det siger måske noget om dig smiley


    (der kan forekomme ironi i overstående indlæg)


  • #18   5. jan 2011 jeg er ikke svagstrøms ingeniør

    om det er selve lederisolerigen der gør at de ændrer sig, det ved jeg ikke, men foreskel er der

    har lavet masser af blindtest i sin tid

    jo bedre anlæg, jo større foreskel


  • #19   5. jan 2011 sikke en diskusion smiley den lader jeg jer om.

    hvilke mærker er så gode indenfor højtaler kabler? mange ligner jo hinanden, og i tekniske data, står der typisk kun isolering, tykkelse, materiale og legering til forskel. men det fortæller vel ikke det vigtigste om kablerne?


  • #20   5. jan 2011 Denis L.

    Til dit setup, der ville jeg ikke ofre det helt vilde (ikke ment dårligt).

    Tag og kig på Blue Jeans Cable. Jeg har brugt dem på mit setup i omk et år. LC-1 er deres bedste signalkabel og Ten White er deres bedste højtalerkabel.
    Bestiller du idag, så kan du godt forvente at have den inden weekenden. De er ULTRA hurtige til at få afsendt og bruger expres levering.

    At gå ud og købe VDH fra HFK er sku for tosset. HFK tjener kassen på de kabler og du betaler i overpris.


  • #21   5. jan 2011 PR !
    ja det tænkte jeg nok at de gjorde.

    havde heller ikke regnet med at skulle ofre det helt store i højtaler kabler, kun til mine fronthøjtalere. men ellers ville jeg dog gerne have noget der var bedre end bare ganske almindelig højtaler kabel fra bilka eller lignende, til mine baghøjtalere.


  • #22   5. jan 2011 BJC Ten White utermineret koster £2,45. Det er under 20 kroner meteren og det er LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANGT over bilka-stadiet.

  • #23   5. jan 2011 dennis

    gunden til at JEG ikke bryder mig specielt meget om hifiklubben der er lige netop pågrund af hvor gennemskueligt det er at se deres avance

    se fx dette højttalerkabel

    (link fjernet)

    2*3m til en let pris af 8495kr

    hvis jeg købte det kabel af dem, så ville jeg føle mig godt og grundigt BOLLET i røven når jeg så dette kabel et andet sted


    (link fjernet)

    det er NØJAGTIG det samme kabel, der står bare et andet navn på

    HVORDAN kan de forsvare dette

    jeg har en kamerat der fik et sæt næsten magen til det hjem jeg linker til fra klubben (han skulle selv terminere det) men reelt var det faktisk samme kabel

    1200kr....................... JA 1200, inkl fragt og de stik der skal til at crimpe det sammen

    jeg ved sgu ikke lige hvordan de kan få det til at hænge sammen med deres motto

    http://www.hifiklubben.dk/information/om-hi-fi-klubben/direkte-til-dig/




  • #24   5. jan 2011 MAJIK, nu ikke så sur.......... Ved godt at du kan lide at blive BOLLET i røven (ha ha ha) smiley

  • #25   5. jan 2011 PR det var VORES hemmelighed............. nu bliver jeg jo nødt til at slette min konto herinde

  • #26   5. jan 2011 * MAJIK CABLE GUY *
    jamen du har da bestemt ret.
    jeg kan dog godt lide at komme i hifiklubben, og de har generelt god service, og de har os nogle udemærket højtalere. men jeg er ikke hel tilfreds med deres priser, derfor har jeg endnu ikke købt noget inde hos dem endnu, eftersom at jeg altid finder bedre alternativer.


Kommentér på:
hvor køber i højtaler kabler henne?

Annonce