{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilslutte reciver til jord?
  • #1   10. dec 2010 øøøhhh hva????

    vl du stikke en jord ind i en af højttaleringangene?


  • #2   10. dec 2010 Je hører bare folk sige de har tilsuttet deres reciver til GND, for at minimere støj? da min ikke har en GND, ville jeg da bare høre om den kunne komme ind andre steder?

  • #3   10. dec 2010 Nej, men tænkte bare det var en go ting at gøre hvis man kunne smiley

  • #4   10. dec 2010 Du kan købe et jordspyd og banke ned i haven og føre et kabel ( der er beregnet til det ) hen til din reciver . Og nu ikke noget med at bruge din radiator som stel .. det er ulovligt

  • #5   10. dec 2010 Og hvor havde du så tænkt dig at tilkoble den anden ende af ledningen fra GND (hvis den ellers havde været der med en skrue- eller klemterminal)?

    Niklas


  • #6   10. dec 2010 Er det mig du spørger Niklas ? Hvis ja . Så havde jeg klemt en kabelsko på ledningen og skruet en skrue ud på chassiet og sat den der ..

  • #7   10. dec 2010 Det var nu trådstarter jeg tiltænkte spørgsmålet.

    Men nu da du svarer;
    hvilken gavn skulle det gøre?
    Har du en moderne forstærker er det 99,999% sikkert at GND = Chassis
    Har du en ældre forstærker med potentiale på stel risikerer du bare at have begået et lyd-mord.

    Jorder man anlæget gør man det vel mellem apparaterne eller i forhold til en ægte jord.

    Niklas


  • #8   10. dec 2010 Vær opmærksom på at det er ulovligt, og til fare for liv, at jorde på varmeapparater, vandrør og lignende installationer i sit hjem.

    Niklas


  • #9   10. dec 2010 Nu er det jo bare ikke alle stikkontakter der har jord tilsluttet , som sagt skal et jordspyd i jorden og ikke bruges på taget som en lynafleder smiley

  • #10   10. dec 2010 Tror du bare at du må smide eet jordspyd ned i din kompostbunke og tilslutte den dit el-net i huset som en hjemmelavet jord?

    Niklas


  • #11   10. dec 2010 Den skal ikke tilsluttets mit elnet , den skal gå fra forstærkerens stel på chassis direkte til jordspyd , ikke noget med at den over en stikkontakt eller noget andet .

  • #12   10. dec 2010 Spydet skal i jorden så den har en modstand på MAKS 1666 ohm. og hvis den ikke bliver tilsluttet din tavle, eller til nogle af dine stikkontakter kan der ikke ske det store. noget andet er hvis du går igang med at lave det i hele hytten, eller for den sags skyld nulling.

Kommentér på:
tilslutte reciver til jord?

Annonce