{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyd fra pc til anlæg
  • #1   23. dec 2009 du kan købe et stik som går fra Mini jack til Phono ?

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 117
    #2   23. dec 2009 Ja okay jeg har nok formuleret mig forkert..
    Det skal være det bedst mulige signal, derfor tænker jeg lidt i de baner at få fat i et ekstrent lydkort.. men hvilket?


  • #3   23. dec 2009 F.eks.

    (link fjernet)


  • #4   23. dec 2009 Ohh, Hvad med et :

    (link fjernet)

    ?? =)


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 117
    #5   23. dec 2009 Det er til en bærbar, og signalet skal konverteres til enten optisk eller coaxial signal

  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 117
    #7   23. dec 2009 Bestemt ikke et dumt bud, har du selv erfarring med den?

  • #8   23. dec 2009
    en extern USB DAC med SPDIF udgang. smiley sådan har jeg selv bygget og den kobles til USB på computeren, og så er der coax og optisk udgang, og indgange. dog er det åndsvagt at køre spdif signalet videre ud af dac for at få den indbygget DAC i ens forstærker til convertere, da den som reglen altid vil være af dårlige kvalitet end den der er i en externe DAC. en god extern DAC vil altid være bedere end noget indbygget pga der ikke skal tages højde for plads ved valg af komponenter strømforsyning osv. . .

    USB kører med et 16bit interface signal, hvilket et teknisk det samme signal en almindelig CDafspillers pickup opfanger og sender videre til elektronikken. 16bit 44kHZ, man kan gådt få 24bit DAC til cd men almindelig cd vil altid være optaget i 16bit. så skal du have stereolyd og vil have +320kbps MP3 til at lydde som en god cd afspiller og er ligeglad med snurrerundtlyd, så er usb DAC den bedste, ydermere så er det plug and play, smid den i computeren, ding dong, og DAC spiller. lige gyldig hvilke computer du sætter den til.



    skal du have 7,1 bliver du nød til at købe en rigtigt 7,1 lydkort hva enten det er extern eller intern.

    og har du slet ikke midler til den slags, så er der kun 1. løsning tilbage, og det er at opgradere dit bundkort, med et nyere bundkort kort med indbygget SPDIF og Hdmi signal udgang ( bluray / HD audio support ).

    kan fås ned til måske 350kr for et bundkort der kan det fornødne.


  • #9   23. dec 2009 nu ser jeg det var en blærbar, så du kan kun køre via DAC. du kan ikke hive 7,1 ud af usb eller nogle andre porte på computeren, med mindre den har hdmi udgang. så DAC er hva du skal bruge

  • #11   23. dec 2009 (link fjernet)

    sådan en her er den jeg har bygget, og ombygget på alle tænklige måder, men denne er basis til min DAC og den koster ca 1300kr.

    du kan så skifte de 4 sorte OPA chips til BB627 og BB626 og købe 4 mica 0,1uF 50v kondensatorer og montere hen over +/- benene og ende med en DAC der overgør mange rigtigt dyre cdafspillere. til en pris på måske 1800kr funktions klar.


  • #12   23. dec 2009 køb en cambrigde dacmagic i hifiklubben.
    der får man ihvertfald god lyd igennem.


  • Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 35 Svar: 117
    #13   23. dec 2009 Der er hdmi udgang på pcv´en...
    Det lyder frygtelig smart alt det du skriver men jeg fatter ikke en brik a det..


  • #14   24. dec 2009 så er det på tide at sætte dig ind i det smiley

    er det HD audio support på hdmi udgangen ? Læs manuelen !


  • #15   24. dec 2009 (link fjernet)

    den der og så køre det, køre det selv sådan, har oss bærbar smiley den er genial


  • #16   24. dec 2009 hvis din forstærker har en Hdmi indgang kan du koble den blærbar direkte til forstærker via Hdmi og på den måde få den højeste data kvalitet ud af computeren til lyd og video. men har du ingen Hdmi indgang på anlæget er du tilbage til USB dac

  • #17   24. dec 2009 en USB dac er genial, en slags cd afspiller uden løbeværk. og i langt bedere kvalitet end almindelig cdasfpilleres indbyggede DAC

Kommentér på:
Lyd fra pc til anlæg

Annonce