{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.139 visninger | Oprettet:

Søren L
Søren L
Tilmeldt:
5. apr 2006
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64

Cerwin-Vega V-12F + hvilken reciever? {{forumTopicSubject}}

Ja! Så har jeg fået en god idé.

Jeg er ret overbevidst om at jeg køber 2 Cerwin-Vega V-12F højttalerere.
Info her: (link fjernet)

Det er naturligvis ensbetydende med at jeg skal have en reciever til at trække højtalerne.

Kravene er følgende:
- Det skal være en surround-reciever (Det er 100% sikkert at jeg på et senere tidspunkt køber 1 center højtaler, og 2 baghøjtalere - eventuelt en subwoofer, jeg tvivler dog på at det bliver nødvendigt med disse højtalere - men det kan godt være at jeg tager fejl??..)

- Den skal være så billig som overhovedet muligt, da mit budget er ret lavt på nuværende tidspunkt - dog er det vigtigt at forstærkeren på en forsvarlig måde kan spille højtalerne ordentligt op smiley

- Recieveren må meget gerne indgå i en serie, hvor en DVD også passer perfekt til. Jeg skal naturligvis have noget at afspille film og cd'er i smiley

Jeg vil meget gerne have en kort begrundelse for jeres svar, da min egen viden indenfor hifi er utrolig begrænset smiley

Jeg har dog forstillet mig at sådan en reciever kan findes for 2000-4000 kroner, mest fordi det er hvad mit budget rækker til i første omgang (selvom jeg ikke ved om det er komplet realistisk)

I forvejen tak for hjælpen!..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cerwin-Vega V-12F + hvilken reciever?
  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #1   7. apr 2006 Alternativet er at jeg køber nogle noget mindre højtalere som formentlig lyder noget bedre ved lave lyd-niveauer, men som også skal kunne spille op når man har lyst til at høre høj musik. Sådanne højtalere kunne eventuelt suppleres med en subwoofer - men som jeg ser det, bliver det svært at matche det rent økonomisk?

    Nogen som har et forslag til en følgende opsætning:

    2 gulvhøjtalere
    1 reciever (skal være surround, da jeg senere vil have flere højtalere. baghøjtalere, subwoofer og center)
    Diverse kabler som skal bruges

    Gerne til omkring 6.000 kr - hvis det kan lade sig gøre!..

    Jeg er ude på lidt dybt vand :)....


  • #2   7. apr 2006 Køb dog Clsc-12 og img stageline xD dog ikk surround smiley

  • #3   7. apr 2006 du kan købe min forstærker, den kan trække mine højtalere så burde os kunne trække dine.

  • #4   7. apr 2006 nej lad være med at købe img stageline.. alt for dårligt til forhold med hvad du betaler for..
    tør dog ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, da jeg heller ik selv er særligt langt inde i det hifi


  • #5   7. apr 2006 Hej, du skulle overvejer bare at købe en stereo forstærker, den kan man også godt se film med. her skule du købe en NAD C 320 BEE til 3000,- og et par cls 12 så er du godt kørende.

    surround forstærker: kig på denon- marantz hvis du mest ser fil frem for musik.


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #6   7. apr 2006 Tja. Spørgsmålet er bare lidt, hvis jeg skal op og give 1700,- pr. højtaler, kan det så ikke betale sig at give 600 kroner mere og så få et komplet Gale Senior Surround anlæg til 3999,-?

    Godt nok er der mange delte meninger om højtalerne, men mit generelle indtryk (udelukkende dannet af at læse folks kommentarer herinde), er at systemet virkelig spiller godt til pengene!...


  • #7   8. apr 2006 Du skriver du (udelukkende dannet af at læse folks kommentarer herinde) og defor ved du ikke hvordan med Gale...

    Okey hvordan ved du så du vil købe CV. der er da lige så mange meninger om dem...?! hvad med gøre dig dine egne ider... tag ned og lyt til det selv...

    The MBG


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #8   8. apr 2006 Ja naturligvis. Det er også planen. Men grundet midt budget bliver det nok enten Cerwin Vega eller Gale, eftersom det er de billigste gulvhøjtalere. Ellers skal jeg selvfølgelig tage ud på brugt markedet og købe delene lidt efter lidt, men det har jeg muligvis ikke nok forstand på hifi til at gøre smiley

    Det var også bare ment som et udgangspunkt, så har jeg noget at falde tilbage på, når den rare sælger i hifiklubben forslår mig 10 forskellige ting..


Kommentér på:
Cerwin-Vega V-12F + hvilken reciever?

Annonce