{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Signalkabel valg {{forumTopicSubject}}

Hej HFG.

Jeg vil nu gerne have udskiftet de små flaskehalse, der er ved at være opstået i form af, at det hele pludseligt og meget kraftigt er blevet opgraderet til det bedre.

For nemhedsskyld, er der tale om følgende grej:

Højttalere:
Dali Evidence 870, 370 & C70.

Forstærker: Denon AVR-2307
DVD: Denon DVD-2910

Effektblokke:
C70: Rotel RB-850 (Brokoblet)
870: Rotel RB-990BX


Lige nu er effektblokkene sat til med et AudioQuest Turqoise (990BX), hvor den anden blot er sat til, med hvad jeg nu havde liggende.

Spørsmålet er derfor, hvilke signalkabler jeg skal tilslutte effektblokkene på ?

Har haft kig på:

SoundRight SF-Cu (1250 kr stykket)

SoundRight SN-2 (500 kr stykket)

Xindak AC-01 (400 kr stykket)

Supra Dual RCA (avconnection - 439 kr)

Ønsker:
At få farvet lyden en lille smule med henblik på en lidt kraftigere mellemtone og måske en varmere samt blødere lyd.

Ikke at jeg ikke er tilfreds med det nuværende - men ville gerne prøve at "tweake" det en lille smule.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Signalkabel valg
  • #1   11. jun 2009 kig på Audioquest King Cobra

  • #2   11. jun 2009 @ Jonas D

    Hvor forhandles AudioQuest ?
    Og hvilket prisleje ligger vi i, for 1 sæt af 1 meter?


  • #3   11. jun 2009 du kan kig på dem

    du kig på dem (link fjernet)


  • #4   11. jun 2009 På stående fod, vil jeg ikke smide 3400 efter 2 sæt signalkabler.

    Men kan enten du, Jonas eller Lars komme med en generel kommentar angående AudioQuest's kabler? Hvordan karakteriserer de deres lyd?


  • #5   11. jun 2009 Lækre ser de bestemt også ud - men det er vist lige en prisklasse for høj for mig smiley

    Hvordan står det til med lys / mørk lyd generelt set i AudioQuest?


  • #6   11. jun 2009 Tæt på et neutralt kabel hvad angår klang?

  • #7   12. jun 2009 Du vil nok få mere ud af, at prøve med forskellige højttaler kabler. Deres indflydelse på lyden, er noget mere udtalt end signal kabler. OK jeg indrømmer, jeg ikke selv kan høre forskel, på diverse signal kabler - medmindre vi snakker forskellen fra lakrids til alm. god kvalitets kabler.
    Højttaler kabler, er det min erfaring, at kobber er bedre end sølv, hvis du vil have en blødere varmere lyd. Igen igen... alt afhænger jo af grejet, og ørene der lytter.



  • #9   12. jun 2009 Jeg kan forstå lidt på det, at det ikke er en nødvendighed at smide 1000 kr pr sæt efter signalkabler til mit forbrug - er dette korrekt?

  • #10   12. jun 2009 Kent N -
    Lige nu er det vel så godt som lakridskabler der sidder til effektblokkene (I hvert fald den ene). Det andet er som sagt med et sæt AudioQuest Turqouise.


  • #11   12. jun 2009 Det ville jeg så udskifte, med et godt dobbelt afskærmet ofc kobber kabel, til 100-200,- kr. Så ville jeg prøve med forskellige højttaler kabler.

    For 100-200,- får du self ikke super lækkert designet kabel. Men ved kabler, der er dyre og lækkert udført, spiller psyko-akustik mere ind = man tror de lyder bedre, pga pris og design. Dette gør at lydforskellen, mellem et relativt billigt kvalitets kabel, og et dyrt "name brand" oftes opfattes, som meget størrer end den i virkeligheden er. Og forskellen vil for det meste, falde ud til fordel for det dyre kabel, udelukkende pga af prisforskellen og den visuelle forskel, på det billige og det dyre kabel.

    Med højttaler kabler, gælder self det samme, men her er forskellen, oftetst mere "til at tage at føle på".... hvis du forstår.


  • #12   12. jun 2009 Forskellen på et relativt billigt kvalitets kabel, og et dyrt "name brand" er i nogle tilfælde langt større end selve udseende og prisen. Både henholdsvis SoundRight SN-2 samt SF-Cu er langt anderledes designet/opbyget hvad ångår valg af skærm samt ledere. Den type opbygning der f.eks. er brugt ved SF-Cu får man bare ikke ved et billigt kabel, som dog sagtens kan lyde fornuftigt alligevel smiley

    Mvh Mathias


  • #13   12. jun 2009 Forskel ja, men til det bedre ?... det er der, synet og ikke ørene, bliver påvirket når man kigger på det flotte dyrere kabel.... denne visuelle påvirkning, er noget ingen kan sige sig helt fri for.

  • #14   12. jun 2009 Den positive ved udseendet er, at man blot bliver endnu mere glad for sine nye kabler. Angående lyden kan jeg ikke tale på vegne af andre kabler, men Soundright er bestemt til det bedre. Det er af samme grund, at jeg valgte at sælge disse, og altså ikke pga. et stort dækningsbidrag. Sammenlignet med andre fornuftige kabler, kan man skam i langt de fleste tilfælde høre forskelle. Man bruger bl.a. kablet til at "tweake" sit anlægs lyd hen i den retning man finder bedst.

    Mvh Mathias


  • #15   12. jun 2009 (link fjernet)

    dette kabel har jeg lige bestilt til mine effekt-blokke.. har så sparet lidt på signalerne til cd og radio, da jeg næsten aldrig bruger disse.. glæder mig til at hente pakken i morgen smiley


  • #16   13. jun 2009 Så vidt jeg kan forstå, er der en meget delt mening, hvad angår om det virkelig hjælper noget at kaste flere tusind efter signalkabler.

    Jovist skal kablerne da se ordentligt ud, men vil ikke gå ud og bruge en hel månedsløn på noget, der blot er visuelt og som ikke giver større virkning på det hørbare område.


Kommentér på:
Signalkabel valg

Annonce