{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

Opsætning Hmm...... - (Godt råd)... {{forumTopicSubject}}

Hej "rødder" !!! - Jeg har et problem vedr. opsætning af mit anlæg, og det vil jeg her definere nærmere: - Det som jeg ikke er sikker på er: Jeg har mine Nad C. 275 BEE / Nad 375 Bee effektdele. Og så har jeg mine B&W Matrix 801`ere, som jeg biamper. Jeg spiller mit musik igennem mit sonossystem (hvis nogen kender det) med en rimelig D/A Converter indbygget. Derefter sender jeg lyden igennem min nyindkøbte D/A Converter (Dac Magic) og så videre til mine forstærkere. Imellem mine B&Wèr har jeg en 15" tommer Sub. fra Velodyne (Aktiv). Det hele er stillet op for enden af min stue p¨å ca. 4x8 kvm. ("Enden" er ca. 4m. bred). Det lyder UTROLIG godt, men det kan jo altid blive bedre. - Jeg tænkte at hvis jeg nu købte to nye SMÅ højttalere som jeg kan forbinde ligesom mellemtone/diskant i.forh. til biamping på mine B&Wèr, og så hænge dem op under loftet over mine B&Wèr så de kun spiller mellemtone og diskant, mener du/i så ikke, at det vil give et betydeligt bedre lydbillede rent "fyld" mæssigt? Mine B&Wèr står ca. de 4 m. fra hinanden, og min Sub. står ca. i midten. Der er ca. 2.30m. til loftet. - Jeg håber at nogen har et forslag/råd til mig.....
V.H. Michael.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsætning Hmm...... - (Godt råd)...
  • #2   5. jun 2009 michael for dælen, det er den samme problematik igen og igen.... smiley

    du SKAL altså have skiftet det skod nad ud, så kommer den mellemtone helt med igen, gå evt runt og lån noget grej du kan prøve af med

    SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT SKIFT


  • #3   5. jun 2009 Majik: - Til hvad? - Jeg har kigget lidt rundt omkring, og fandt da også en Krell. Specifikationerne kan jeg selvfølgelig ikke præcist i hovedet, men jeg kan sige, at den for ca. 5 år siden kostede 87.000,-kr., og koster nu 28-29.000,-kr. selvfølgelig brugt. - Dertil fik jeg at vide, at der netop er blevet solgt akkurat samme nodel i en butik for 20.000,-kr., og oven i købet med en Krell Cd afspiller, som skulle have kostet 16-17.000,-kr. også for ca. 5 år siden, så jeg blev rådet til, at holde fingrene for mig selv. - Før eller siden kommer det rigtige tilbud, og indtil da kan jeg sagtens klare mig med Nadèrne.

  • #4   5. jun 2009 ja, men det er da tåbeligt at begynde at købe flere højttalere, for at kompensere for mellemtonen, det er lidt som at tisse i bukserne, hvis du ved hvad jeg mener smiley

    og det er ikke negativt det jeg skriver, men du kunne nok også godt klare dig med noget mindre en krell

    se lige på det sådan her, de højttalere du har blev brugt i anlæg der løb op imod i en halv mill.

    og du har forstærkersæt på det koster hvad? 7-8000?? (kender ikke den akutelle pris)

    men med lidt omtake kan du HURTIGT finde dit dårlige led i systemet


  • #6   5. jun 2009 Majik: - Tjaa..... - Nadèrne har kostet henholdsvist 7/8 K. = 15K. - Nej en Krell er måske ikke nødvendigt, men det var bare det tilbud som jeg kiggede på..... - Jeg kigger lige på dine link`s....

Kommentér på:
Opsætning Hmm...... - (Godt råd)...

Annonce