{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.789 visninger | Oprettet:

Ny og bedre forstærker, hvilken Hmm... {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt to nye modeller fra Nad, men er faktisk ikke helt sikker på, at de kan opfylde mine højttalere`s (eller for den sags skyld mine egne) krav/behov. Jeg har et sæt B&W Matrix 801 serie No 3 som er utrolig tunge i driften. Er mine Nadèr (C. 375 BEE / C. 275 BEE) optimale til mine gode gamle B&Wèr? - Måske skal noget skiftes ud, men ikke mine højttalere. De skal tvært imod have pianolak og måske nye enheder fra nyere B&W. - Hvad mener du/i om det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny og bedre forstærker, hvilken Hmm...
  • #1   11. apr 2009 nu kender jeg ikke lige c375 og c275 men har selv de gamle modeller c372 ogc272
    men jeg mener helt klart at du har rigligt med effekt


  • #2   11. apr 2009 jeg kan se på dine billeder at du har bi-ampet hvis du ikke mener at du har nok effekt kan du jo altid brokoble dine forstærkere

  • #3   11. apr 2009 Hej Michael,

    med en driftseffekt på 8 w (følsomhed 87db 1w/1m) kan det godt være, dine B&W tager pusten fra dine Nad 375 & 275.

    Dine B&W er 6 Ohms højttalere, så brokobling af dine forstærkere, hvis du spiller højt i længere tid, er nok ikke den bedste ide´.

    Har dine forstærkere mere (eller mindre) kontrol over bassen, når de kører normalt vs brokoblet ?

    Du skriver under din enhed, at du er glad for Nad, så er M3 jo en oplagt mulighed.

    Mht at skifte enhederne i dine fine B&W - mener du så alle enhederne ? eller bare diskanten ?


  • #7   11. apr 2009 Hvor meget tror du, at jeg vil tabe på mine Nadèr? - De er ikke engang to mdr. gamle endnu, og jeg gav 15.000,-kr. for dem.

  • #9   11. apr 2009 Nej det er sgu ikke engang løgn, mange af deres folk aner ikke hvad de snakker om der inde efterhånden, ikke som i gamle dage... - Ja selvfølgelig fortalte jeg, hvilke højttalere jeg har. Først kom der en "knægt" på 17-18 år som ville ekspedere mig, men han kunne ikke finde ud af at tilslutte de højttalere som jeg ville høre Nadèrne på (B&W men en nyere model), og for det andet havde de kun udstillet C. 375èren, og "knægten" havde ikke lov at gå ud på deres lager for at hente et eksemplar af 275èren så jeg kunne høre dem sammen. Jeg tog bare chancen og købte dem. De er nu ellers fede nok, men spiller ikke dybt nok til mine tunge Nadèr.....

  • #10   11. apr 2009 Fejl: - Jeg mente selvfølgelig ikke tunge Nadèr, men tunge B&Wèwr....

Kommentér på:
Ny og bedre forstærker, hvilken Hmm...

Annonce