{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

Dolby Digital ---- DTS ???? {{forumTopicSubject}}

Hej HFG smiley

Jeg spørger måske dumt?? Men jeg har erfaret at der ikk er så mange dvd film med DTS-lyd?? Men kun dolby Digital... Men hvorfor?? Har feks "Pirates of the carabien" 1 - 2 og 3.... 1'eren og 2'eren har DTS-lyd og 3'eren har kun Dolby Digital, og den er da trosalt nyere end de andre smiley Nogen der har et fornuftigt svar på dette??? På forhånd tak!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dolby Digital ---- DTS ????
  • #1   18. jan 2009 kan måske være der ikke var plads nok på dvd skiven til det lyd format, kvalificeret gæt smiley

  • #2   18. jan 2009 Ja måske??? Men det er da irriterende når man har DTS at alle dvd'er ikk har det så smiley

  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #3   18. jan 2009 Der er så meget der er irriterende jo.. Det er også irriterende at 7.1 ikke er i brug, når man nu har højtalerne til det, eller at flere film ikke bliver udgivet i 6.1..

    Svaret på dit spørgsmål kan ligge i ovenstående (at der ikke er plads på skiven), eller at der skal være noget til at logge folk ud i at købe den 2 disc special edition for 49.- mere ?


  • #4   18. jan 2009 Mit bud er også pladsmangel på DVD da DTS jo fylder mere. Pirates of the Caribbean 3 er jo en meget lang og flot film. Jeg syntes også at det var træls da jeg købte den tredje...
    Nu er det så heldigvis sådan at film godt kan have et flot lydspor selvom de "kun" indeholder Dolby Digital. Tag film som Transformers og King Kong som begge er udgivet med dolby digital. Her kan man vist ikke klage over lyden smiley


  • #5   18. jan 2009 Så ved jeg det.. Tak for svarende smiley God søndag!

  • #6   18. jan 2009 ...Et eksempel på mangel af plads er fx ovenfor nævnte King Kong. Har en extended 3-disc udgave af filmen, og på trods af at der kun er tale om ca 13 minutter ekstra der er lagt til filmen, er filmen delt på 2 disc. Dog er billedet blevet forbedret i forhold til den normale (har dem begge). Her sidder man så at ærger sig over at de ikke valgte at tilføre et dts-lydspor, nu hvor de faktisk fik plads! Så må man bare have den på blu ray smiley

  • #7   19. jan 2009 Skift til BluRay, der er lyden bare altid FEEE, lige meget om det er DTS MASTER eller DD THRUE HD smiley

    En af grundene er plads mangel som der er blevet nævnt en anden er at nogle filmselskaber/ direktores gør ikke i det ene eller andet. Tag nu fx. star wars og George Lucas som udviklet DD, han går nok aldrig over til konkurenten DTS smiley


Kommentér på:
Dolby Digital ---- DTS ????

Annonce