{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.717 visninger | Oprettet:

Hergeir V
Hergeir V
Tilmeldt:
4. aug 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 30

media server? hvad er bedste løsning? {{forumTopicSubject}}

lidt mærkeligt spørgsmål, men håber nogen har erfaring eller ved lidt om det her.

pt har jeg en PS3 som afspiller.. og en Marantz 4002 (mener jeg) 2 stk DSL R55

det som er lidt tricky er at jeg gerne vil bruge PS3'en til at finde en media server.. og så er det at jeg leder efter et trådløst netværksdrev på omkring 1TB der samtidig kan køre som media server? kan det lade sig gøre? kender i nogle?

det er ret vigtigt at det er et netværksdrev.. da vi har 2 bærbare og en stationær der skal backup'e på det plus syncronisere music med det.

anden mulighed er selvfølgelig at købe en fed lille Mac Mini og en kømpe extern hdd.. hvor man så kan styre hele lortet fra f.eks sin iPhone..

kommentarer og forslag... alt er velkmment.. da jeg er lidt rundt på gulvet pt.. omrkgin hvad jeg skal gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  media server? hvad er bedste løsning?
  • #1   19. nov 2008 Hmm...
    Køb en Western Digital NAS harddisk...
    Brugervenlig og forholdsvis billig..

    Eksempel:

    (link fjernet)

    Og de kan sikkert findes billigere...


  • #2   19. nov 2008 Et eller andet sted så tror jeg godt du kan udelukke mac, hvis du vil bruge den til de du beskriver...

    Men en mulighed er evt. at finde en NAS med indbygget uPnP server (mener helt klart PS3 kan klare den?)
    Mange NAS'er kommer endda med noget backup software, men for at gøre det så nemt og standardiseret som muligt, så understøtter ntbackup programmet som er standard i enhver Windows maskine, at man kan tage backup til et SMB share... (Det man normalt forstår ved en netværks deling)

    Og opsætning af ntbackup kan du finde masser af info omkring på nettet, og hvis du kun har brug for at lave backup af filerne og ikke system states osv. Så kan du endda bare lave et alm. gammeldags kommando script, og smide det ind i scheduled tasks.



    Ellers, hvis du vil bruge din nuværende (Windows) maskine, så er der jo indbygget uPnP server funktionalitet i Windows Media Playeren, ganske gratis, og ganske velfungerende... Google evt. for hjælp til opsætning og konfiguration.


  • #3   19. nov 2008 Med hensyn til synkronisering, så er de jo også meget nemt at bruge Offline mapper i Windows! Bare højreklik på netværks drevet og vælg "Gør tilgængelig offline".
    Så har du dine filer med på farten, og synkroniseres med NAS'en når du er hjemme...


  • Hergeir V
    Hergeir V Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 30
    #4   19. nov 2008 det med at bruge min nuværende maskine er nemlig det jeg vil undgå.. gider ik at have den tændt hele tiden.

    men det må jeg nok kigge lidt nærmere på så..


  • #5   19. nov 2008 Det bøves du heller ikke, hvis du køber en NAS med indbygget uPnP

Kommentér på:
media server? hvad er bedste løsning?

Annonce