{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

7.1 Surround ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget lidt på manualen til min reciever, en Denon AVR-2808... og jeg kan se at den kan klare 7.1 surround... hvor de har to fronter, center, sub, to side og to baghøjtalere... jeg har ingen sidehøjtale, men er der nogen som har en opstilling, med 7.1 surruound? Og er der en væsentlig forskel at høre fra 5.1?

// Niels


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  7.1 Surround ?
  • #1   13. nov 2008 du skal ha en bluray afspiller for at få 7.1 lyd så vis du ikke har det er det bare 5.1

  • #2   13. nov 2008 Okey jamen jeg har 2 Blu-Ray afspillere... er det så 14.1 ? Hehe :oP

    Jamen er der nogle film som bliver lavet i 7.1, de Blu-Ray film jeg har er kun 5.1... :o)


  • #3   13. nov 2008 jeg har både blu ray afspiller og 7.1 lyd (se evt mit anlæg)

    jeg synes ikk 7.1 er bedre end 5,1 lyd.
    men du får et større lytte rum, altså du får bedre lyd i et større område "sweet spot" end med 5,1 lyd, det er en klar fordel hvis i er mere end 2 der skal se film og alle skal have en god "lyd" oplevelse.



  • #4   13. nov 2008 lige præcis John.
    fordelen er nok nemmest at finde hvis du har et lidt bredt rum,
    hvor der ville være stor afstand mellem side / baghøjttalerne.

    jeg køre selv 6.1, altså med en center bagi, og det "lukker" ligsom hullet mellem side / baghøjttalerne.
    se evt mit setup.


  • #5   13. nov 2008 dennis: jeg kan klart se en fordel i dit setup, med den center i bag, da du har din sofa op imod muren,
    bag højtalerne står næsten foran dig, hvis du lændere dig godt tilbage under en film smiley
    så den bagcenter, må da have løftet dit suround lyd???


  • #6   13. nov 2008 Okey tak for hjælpen... Tror ikke det er nødvendigt på mit lille værelse (12 kvadratmeter), har i forvejren 5.1, med 600 serie B&W... og de kan fint "fylde" rummet ud... men kunne godt forestille mig at baghøjtalerne, ville få lidt problemer, hvis de kom i et stort rum... :o)

  • #7   13. nov 2008 Et lille spørgsmål mere... spiller de sidste to højtalere, bare den samme lyd som dem jeg har? Altså der er ikke noget lyd jeg mangler? Feks. hvis man ikke har en sub, så mangler man et helt lydspor...

  • #8   13. nov 2008 Mine personlige er faringer med 7,1 lyd er at det er noget der meget sjældent bliver brugt, på trods af at mange surroundrecievere er 7,1. De gange jeg selv har oplevet 7,1 frem for 5,1 lyd må jeg sige ikke har været den vildt store oplevelse. men det er selvfølgelig individuelt..


  • #9   14. nov 2008 om det er 6.1 eller 7.1, det er lige meget, foreskellen er, om der er en eller to center i bag.

    når man ser en film, og et fly flyver "hen over dig"
    så kommer til sidst fra baghøjttalerne,
    i et 5.1. setup spiller baghøjttalerne 50% hver.
    i et 6.1 setup, spiller Left og Right. bag f.eks kun 25% hver
    og bag centeren spiller så de 50%.
    det samme gælder i et 7.1. der er jo bare 2 "centre" bag.

    på den måde "lukker" bagcenteren hullet mellem baghøjttalerne
    og giver et mere helt lydbillede.

    så jo, jeg syntes helt bestemt det giver noget at have en center bagi.


Kommentér på:
7.1 Surround ?

Annonce