{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
585 visninger | Oprettet:

RIngenes Herre 1 :) {{forumTopicSubject}}

Hej hifigalleri.

Jeg har for godt en måned siden købt: B&W 683 fronthøjtalere og B&W 685 som baghøjtalere. Jeg synes efterhånden er det er ved at være spillet til og jeg synes det lyder utroligt godt!

Og efter mange timers indstilling min Denon 2808 og min subwoofer (CERWIN-VEGA HD12SX) syntes jeg er det var begyndt at lyde helt godt.

Men i dag da jeg satte ringenes herre 1 på, blev jeg ret skuffet. For jeg syntes der var ALT for meget bas i filmen og jeg kunne ikke rigtig kontrollere det.

Er det fordi at filmen er lagt i et dårligt lydspor pga pladsmangel på dvd'en eller skal jeg gå på jagt efter en ny subwoofer?

Jeg har ellers set mange andre film, som jeg synes lød rigtig godt.

Håber i kan forstå hvad jeg mener smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  RIngenes Herre 1 :)
  • #1   25. jan 2009 Nu er en CV subwoofer jo noget mere gusten end en evt. B&W subwoofer ville være.
    Måske du skulle overveje at skrue ned for din subwoofer hvis ikke det allerede er gjort.
    Jeg sidder selv på nuværende tidspunkt og ser 2'eren og jeg er meget tilfreds taget i betragtning at jeg har en Eltax subwoofer koblet på mit, men der er sgu stadig gang i den.
    Men ringenes herre filmene er lavet med lyd hvor subben kommer til sin rette...


  • #2   25. jan 2009 Okay, det er vel ikke andet for, end at skrue ned når jeg ser ringenes herre så hehe smiley jeg undrer mig bare lidt. Og jeg har LANGT fra stillet den på max. Så ville lige høre om nogen herinde har oplevet det samme.

  • #4   26. jan 2009 Har du lavet auto-setup med din receiver? Her skulle den gerne indstille subwooferen. Indstil volume bag på subben til at stå på halv styrke. Dernæst laver du auto-setup. Efter dette skulle den gerne stå til fx -11 på receiveren. Her synes jeg personligt at man skal sætte den 2 til 3 DB højere (afhænger af placering, rumstørrelse osv.) end den er stillet. Mange laver den fejl at de stiller subben for højt i forhold til de andre højtalere... Vil dog også sige at lyden er væsentlig bedre på LOTR3. Har du extended? De har jo et DTS lydspor som lyder meget bedre end det Dolby Digital der ligger på den normale udgave:) Håber det hjalp lidt.

Kommentér på:
RIngenes Herre 1 :)

Annonce