{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.417 visninger | Oprettet:

At spartle på en bil? {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Skal til at lave mig selv en hattehylde som ser fed ud men ved ikk helt hvordan det der spartling osv forgår.

Har fundet ud af der findes 2 former for spartel til biler.
Det ene er det der polyesta spartel og det andet er glasfiber spartel..

Hvilket er det man bruger og hvorfor? Hvordan er de at arbejde med når man fx skal smører det eller slibe det? Tørretid? Skal man bruge maske? osv osv...

Vil være mega glad hvis jeg kunne få en god bunke info eller nogle links til hvor man kan læse om det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At spartle på en bil?
  • #1   21. aug 2010 hattehylden skal IKKE spartles... den skal laves i glasfiber med træ skelet...

    hjælp kan du få på bilgalleri.dk


  • #2   21. aug 2010 mikkel efter du har lavet den i glasfiber, skal den da også spartles hvis du vil have noget "læder" eller maling på den

    men glasfiber spartlen er noget hård at spartle op med, men kan lægges på i større lag, den kunne du bruge til grov spartling, og så polyesta filler til resten


  • #3   22. aug 2010 Jeg lavede engang en hattehylde med PU skum, hvor jeg sleb det af da det var tørret, og beklædte det bagefter. Men det andet har jeg desværre, ingen erfaring med.
    Men igen, så har bilgalleri.dk helt sikkert flere erfarne personer inden for det område smiley


  • #4   22. aug 2010 Majik:
    ja, det sgu da rigtigt nok... smiley havde jeg ikke lige tænkt på... men det lød nu også mere som om han ville spartle det hele op...


  • #5   22. aug 2010 Prøv at søge efter glasfiber eller hattehylde her eller på bilgalleri under fotoalbums, og se evt. hvordan andre har lavet det.. Og få nogle idéer..
    Men alt efter hvor store former du har tænkt dig så kan du enten lave det hele i træ med 2 lag plade, hvor der er udskæring i den øverste og hel plade i bunden, hvis den skal ligne en std. hattehylde.. Og ellers kan den også laves i glasfiber hvid den skal have større former...
    Men prøv at søge lidt, så finder du hurtigt noget inspriation..


  • #6   22. aug 2010 du laver en ramme og spænder et stræk lagen og som det sakl være eller tæt på og så lfydende polyester der efter slasfiber spartel og slutter med polyester spaltel for finish alt efter om den skal males eller beklædes med noget

  • #7   22. aug 2010 På carsounds hjemmeside er der en rigtig guide der beskriver det skridt for skridt smiley

Kommentér på:
At spartle på en bil?

Annonce