{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.703 visninger | Oprettet:

Baskasse projekt. Hjælp mangles :) {{forumTopicSubject}}

Mig og min makker gik igang at bygge mit begage rum om for at få plads til mere. vi tog bassen ud af den originale kasse og lavede vores egen kasse så den sidder fast monteret nu. det er en 15" cerwin vega bass enhed der sidder i.

Kassen var åben før og det er den stadig. nok ikke med ligeså store huller som før.

Det der undre mig er at da vi tændte den før vi borede huller, spillede bassen ikke ordentlig, den stod bare og dunkede hårdere og hårdere også slukkede jeg anlægget. nu fik vi så bored huller og nu gør den det ikk så meget mere som før, men stadig meget. især når man skruer op for bass boost, så slår den fra på forstærkeren.

den nye kasse er 6 liter større end den gamle.

hva tror i der gør at den banker helt forkert ? kan det være for lidt luft.

Håber virkelig i kan hjælpe.
Mvh. Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baskasse projekt. Hjælp mangles :)
  • #1   25. maj 2010 kan 6 liters forskel virkelig gøre så meget ? :S. ja der kommer meget luft ud, den hyler ikke men når man tænder anlægget siger den bare BOM BOM BOM højere og højere indtil jeg til sidst slukker for anlægget.

  • #2   25. maj 2010 portene skal udarbejdes efter de foreskrevne mål til de forskellige enheder...

    i har sikkert bare boret huller, men ikke monteret rør... ?? hvis i ikke får ordnet problemet med porten hurtigst muligt kan det ende med at bassen brænder af...


    de 6 liter gør ikke den store forskel...


  • #3   25. maj 2010 jeg har de gamle porte til at ligge og de bliver monteret før jeg sætter den igang med at spille igen. er det ligemeget hvor de porte sidder eller ?

  • #4   26. maj 2010 der er jeg så lidt i tvivl om det er...

    men placer dem cirka der hvor de sad før, så kan det hvert fald ikke gå helt galt... smiley


  • #5   26. maj 2010 Jeppe S:
    det ses oftes at portene er placeret ved siden af enheden, og ikke under, men tvivler nu på der er den store forskel på siden og bunden... smiley


  • #6   26. maj 2010 nej lige præcis... i en bil er det rimelig ligegyldigt... også fordi den typisk spiller ud mod bagklappen og bliver så reflekteret ind i kabinen...

  • #7   26. maj 2010 hvis enheden umotiveret står og sige BOM BOM BOM, så er det jo ikk kassen der er problemet, men tilslutningen af selve anlæget.

  • #8   26. maj 2010 Et eller andet sted er der intet der siger at en port skal være i den og den længde.. det kommer helt an på hvordan man vil afstemme subwooferen.. det er et kompromi på hvor dyb skal den spille og hvor meget bass vil man have.. mere dybde = mindre output.. men der er ingen der siger at porten skal være lige precis den og den størrelse.. det er noget man fassætter ud fra frekvenskurven og efter eget ønske.. nogle vil gerne have en liniær bass ned til tæt på de 20 Hz men hvis nu det er til musik er 35Hz også acceptabelt = men kan ved den tuning måske få + 6dB output fra 45-60Hz " det kommer an på hva man vil have" og ydermere en enhed kan svinge med 30% i TS parameterne iforhold til oplyste værdier fra producent.. så selv om man nøjsomt sidder og studerer sine frekvenskurver ved forskellige kabinet tuninger reelt ender op med et kabinet og en tuning der stadivæk ikke passer 100%.



    men det at enheden bare står og dunker uden musik har jeg også oplevet før. Detsværre kan jeg ikke huske hva det var der gjorde det " mener at kunne erindre at det var pga en brokobling af bass forstærkere som vist ikke havde det så godt, eller fordi impediance var måske lidt for lav til hva den egentligt kunne tåle...

    .. men forsøg dig med at skrue ned for forstærkerne. og istedet så når du skal spille højt så skrue godt op for headunit.



  • #9   26. maj 2010 okay. i har været til en stor hjælp.

    mange tak for svarene smiley


Kommentér på:
Baskasse projekt. Hjælp mangles :)

Annonce