{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

Rasmus C
Rasmus C
Tilmeldt:
23. apr 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp tak! {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal ud og købe nye højtalere, gerne nogle som kan spille et større sted op, og stadig have en god kvalitet.
Mit spørgsmål er så, om det kan svare sig at bygge selv, altså om man kan spare lidt på det, eller om man lige så godt bare kan købe sig til det?

Og om der er nogle som har nogle forslag til ting jeg kan bruge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp tak!
  • #1   23. apr 2014 Ring 112!

    Hehe

    Det kan ikke betale sig at bygge selv medmindre du syntes det er sjovt og du har mid på det og ved meget om filteropbygning og kabinet beregning.

    Har selv bygget et sæt toppe som spiller rigtig lækkert de står mig i ca 6000kr men kassen har jeg fortrudt jeg har bygget som jeg har.

    Delefilter alene kostede 1600kr og enheder købte jeg brugt. Så det løber hurtigt op.


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #2   23. apr 2014 Svaret på dit spørgsmål er: Nej

  • Rasmus C
    Rasmus C Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   23. apr 2014 Jeg finder det at lave sit eget virkelig underholdende og har stor interesse i det! Har også haft lavet et mindre projekt inde for det, men har ikke rigtigt en ide om hvor meget materialerne ville rende op i på et større projekt, derfor spurgte jeg også.

    Men ved i om der er et sted hvor man kan få ideer til hvordan ens kasser skal bygges eller lignende for at få best muligt ud af det?


  • #4   24. apr 2014 Freespeakerplans.com

    Speakerplans.com

    Det nemmeste at bygge er 2vejs. Jeg ville vælge 12" og et 2" diskanthorn.

    En krydsfiners plade koster vel ca 350kr i15mm som er fint til toppe, husk at afstive.

    Skal selv igang igen snart. Du kan se de toppe jeg har bygget under mit galleri.

    De skal bygges om. Kasserne skal laves trapezformet og højere men samme litermål som nu. Da filteret er lavet derefter. Regner med det koster mig ca 1000kr.

    Det fede ved det er at jeg nu fræser alle plader ud.


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #5   24. apr 2014 I tilfælde af at du er villig til at købe brugt, så kan det i hvert fald ikke betale sig at bygge selv. Er det nyt du er på udgik efter, vil jeg til gengæld mene det kan betale sig, det kræver dog som Morten er inde på, at du har styr på diverse beregninger og har hænderne godt skruet på.

    Men hvad er det du er på udgik efter? Et større sted kan jo defineres på mange måder. Er der tale om 30kvm, 100kvm eller 400kvm? Der er jo ingen grund til at vi begynder at bruge tid på at hjælpe dig, hvis vi gætter forkert allerede fra start smiley


  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #6   24. apr 2014 Det er fint nok du synes det er sjovt at bygge en højttaler..

    Men du spurgte om det kunne betale sig at bygge en selv, og svaret er stadigvæk nej...

    Dermed ikke sagt du ikke skal gøre det alligevel, men økonomisk set kan det nær ved aldrig nogensinde betale sig smiley


Kommentér på:
Hjælp tak!

Annonce