{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

Søren C
Søren C
Tilmeldt:
11. apr 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Hvilken forstærker/reciever til 3 vejs højtalere? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er helt nybegynder i hifi verdenen. Mit trofaste konfirmationsanlæg stod af efter 10 års tjeneste.

Jeg har været så heldig og få et par Mission 705a højtalere for en meget billig penge af en kollega, men jeg mangler en forstærker eller reciever til dem.

og her kommer så spørgsmålet: hvad skal jeg vælge?

Fakta om højtalerne:
3vejs
25-250w/channel
8 ohm

Jeg er helt på bar bund så har brug for nogle eksempler på priser for billigste forstærker og dyreste.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken forstærker/reciever til 3 vejs højtalere?
  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #1   11. apr 2014 Nu skal jeg lige sikre mig her, inden jeg begynder at skrive alt for meget. Du er godt klar over at du har fat i et sæt aktive højtaler ikke?



  • Marsman
    Marsman Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #2   12. apr 2014 De spiller faktisk hamrende godt, bassen er aktiv med den indbyggede forstærker.
    Så skal man biwire mellemtone og diskant, fra ens egen forstærker.


  • Søren C
    Søren C Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #3   12. apr 2014 Peter: Jo det ved jeg godt smiley

    Mads: Ja har jeg også hørt fra andre, men de er MEGET store smiley Ja med hensyn til Biwire er det også et nyt begreb, jeg skal sætte mig ind i.

    Jeg kan købe den her 5.1 reciever af en ven = Pioneer VSX-S500
    http://www.pioneer.eu/dk/products/archive/VSX-S500/page.html

    Er den opgaven værdig?


  • Marsman
    Marsman Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12