{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

Søren C
Søren C
Tilmeldt:
11. apr 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Hvilken forstærker/reciever til 3 vejs højtalere? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er helt nybegynder i hifi verdenen. Mit trofaste konfirmationsanlæg stod af efter 10 års tjeneste.

Jeg har været så heldig og få et par Mission 705a højtalere for en meget billig penge af en kollega, men jeg mangler en forstærker eller reciever til dem.

og her kommer så spørgsmålet: hvad skal jeg vælge?

Fakta om højtalerne:
3vejs
25-250w/channel
8 ohm

Jeg er helt på bar bund så har brug for nogle eksempler på priser for billigste forstærker og dyreste.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken forstærker/reciever til 3 vejs højtalere?
  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #1   11. apr 2014 Nu skal jeg lige sikre mig her, inden jeg begynder at skrive alt for meget. Du er godt klar over at du har fat i et sæt aktive højtaler ikke?



  • Marsman
    Marsman Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #2   12. apr 2014 De spiller faktisk hamrende godt, bassen er aktiv med den indbyggede forstærker.
    Så skal man biwire mellemtone og diskant, fra ens egen forstærker.


  • Søren C
    Søren C Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #3   12. apr 2014 Peter: Jo det ved jeg godt smiley

    Mads: Ja har jeg også hørt fra andre, men de er MEGET store smiley Ja med hensyn til Biwire er det også et nyt begreb, jeg skal sætte mig ind i.

    Jeg kan købe den her 5.1 reciever af en ven = Pioneer VSX-S500
    http://www.pioneer.eu/dk/products/archive/VSX-S500/page.html

    Er den opgaven værdig?


  • Marsman
    Marsman Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #4   12. apr 2014 Altså den kan en masse ting:) men er bange for den bliver noget tynd i lyden, set i forhold til højtalernes evner. Bare kig på vægten 4,3 kg så er der ikke meget indmad, eller strømforsyning..

  • Søren C
    Søren C Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
  • #6   14. apr 2014 Hvis du ønsker at høre 1504 kan du komme forbi mig.. Evt kan du have dine højtalere med smiley

  • Søren C
    Søren C Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #7   14. apr 2014 Okay tak for tilbudet.

    Kan den trække Mission 705a højtalerne?


  • Marsman
    Marsman Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #8   15. apr 2014 Prøv og kig på den her:
    http://www.lydogbillede.dk/test/onkyo-tx-nr616/

    http://www.cinemagic.dk/shop/onkyo-tx-nr616-7-227805p.html

    Den har en rimelig forstærker, alt i gadget¨s inkl. 4K. Set i forhold til prisen er det et godt køb, fra mit synspunkt smiley


  • Søren C
    Søren C Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #9   15. apr 2014 Jo tak.. Problemet er at mit tv bord ikke er højt nok til at have den. Så skal jeg ud og købe nyt tv bord også.

    Hvad med den her: (link fjernet)


  • Marsman
    Marsman Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #10   15. apr 2014 Hvor meget plads har i bordet? ellers hvis der kun lige kan stå en 10cm høj forstærker, og der ikke er mere luft omkring den! så bliver det nået varmt ved forstærkeren, og kan i værste tilfælde brænde af...
    Jeg har ikke noget imod hifiklubben, men det er ikke der du laver de bedste/besparelser på hifi. Det er alt for mange penge for så lidt en forstærker, ved den Cambridge. Så vil jeg hellere købe den Onkyo, og så bruge de resterende 1500,- på et hifi bord med plads i.


  • #11   15. apr 2014 Af de 2 modeller, ville jeg vælge den Cambridge, som du linker til Søren.
    Jeg har ingen erfaring med de to modeller, men bare forskellen i hvordan effekt opgivelserne er beskrevet i manualerne, tyder på at Cambridgen er mere seriøs når vi snakker Hi-Fi.

    Når en producent ikke opgiver udgangseffekten målt i 8 ohm, 20-20.000 Hz og ved en forvrængning under 1%, skrumper min tillid til produktet.

    Det bedste er naturligvis at lave en direkte A/B lytte sammenligning mellem de 2 forstærkere, men det er en omstændig affære, da det er 2 forskellig forhandlere,
    chancen for at nogen herinde har gjort det, er nok tæt på nul.






Kommentér på:
Hvilken forstærker/reciever til 3 vejs højtalere?

Annonce