{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

HifiNoob {{forumTopicSubject}}

Hej HifiGalleri,

Jeg er ikke den store Hifi mand, men er meget facineret af den gode lyd... smiley Så jeg har lige et par spørgsmål jeg håber I kan være behjælpelig med at svare på..

Lidt om mit setup:
Receiver: Marantz SR7008
Front speakers: Audiovector
Front speakers high: Audiovector
Center: Audiovector
Sub: Audiovector
Surround back: Audiovector

Jeg kan desværre ikke lige huske model navnene på højttalerne, men det kan jeg altid finde hvis det har relevans.

Jeg formoder at jeg har det man kalder 7.1 Audyssey?

Til at afspille film har jeg et hjemmebyg mediacenter (XBMC), men desværre har jeg ikke lyd og billede gennem HDMI. Jeg har billede via DisplayPort og direkte op i TV'et (udenom receiveren). Lyden får jeg fra et Asus Xonar HDAV 1.3 Slim lydkort (Coax).

Mine spørgsmål lyder så:

1. Lydindstillinger i Windows, er der noget jeg skal skrue på eller skal alt bare stå default? Som default er det vist sat til Stereo, men som jeg har læst mig til, så skal man lade receiveren styre det med højttalere, surround osv... det ønsker man ikke et billig media center / lydkort skal gøre når man har en dyr forstærker?

2. Content... Er det bare mig eller er det svært at finde content der har surround 7.1 eller "højere"? Og hvad med det setup jeg har? Skal content være 7.1 Audssey format?

3. Vil jeg vinde noget ved at skaffe mig et grafikkort med HDMI med måde lyd og billede? Og i såfald hvad skal jeg gå efter? Det skal vel også understøtte 7.1 Audyssey? Min "drøm" er at ramme 9.2 på et tidspunkt... Altså ved at tilføje 2 rear speakers og en sub mere til mit nuværende setup.

God råd ønskes... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HifiNoob
Kommentér på:
HifiNoob

Annonce