{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Raspberry Pi som medieenhed {{forumTopicSubject}}

God eftermiddag,

Jeg sidder her med en Raspberry Pi og er ved at undersøge mulighederne for at anvende den i forbindelse med hjemmebiografen som medieenhed - hvor alt streames fra min QNAP NAS server. Tanken er så at installere Raspmbc på den og eventuelt Raspbian, så jeg har mulighed for at anvende den i flere sammenhænge.

Kunne ikke finde nogen tidligere indlæg om den - så tænkte, det kunne være på tide at få tage enheden op til diskussion.

Er der nogen umiddelbare fordele / ulemper i forhold til eksisterende løsninger såsom en WDTV / Boxee / Popcorn?

Min egen forstærker understøtter ikke lyd gennem HDMI, så det er lidt en anke for mit vedkommende - men hvilke muligheder er der for at få digitalt output gennem SPDIF eller Toslink i Raspberry? Og hvordan vil det kvalitetsmæssigt kunne svare til?

Byd endelig ind med erfaringer, idéer til brugen af en raspberry og hvad end der måtte falde ind.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Raspberry Pi som medieenhed
  • #1   12. apr 2014 Jeg har selv en rasberry pie med raspmbc og her kører det faktisk rigtig godt.

    Hvad angår lydudgange så har den kun via hdmi samt aux ( minijack) så enten skal du have en converter på og ellers skal du tage lydgang på tv'et hvis du har en digital udgang der medmindre du vil køre det over aux.

    Jeg streamer fra min stationære pc og her kører det flydende for ikke at sige at den afspiller film bedre end min egen pc.

    Har faktisk også en beaglebone black som jeg har haft længe men har faktisk aldrig prøvet at have den startet op endnu smiley


  • Frank A
    Frank A Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Svar: 153
    #2   12. apr 2014 http://www.hifiberry.com/hbdigi Digital modul til Raspberry Pi

  • #4   13. apr 2014 Jeg har på nuværende tidspunkt også en WD TV-boks, men den kan efterhånden ikke rigtig komme til rette med min NAS, hvor den ikke altid kan finde den. Det er lidt deraf, interessen for en Raspberry Pi kom til overfladen - hvor jeg samtidig kan bruge den til andet end blot medieenhed.

    Rene K - Det er ikke muligt at køre lyd over HDMI - Skal bruge Toslink / SPDIF for at min forstærker kan understøtte det. Desværre - ellers havde det været oplagt at køre HDMI'en over forstærkeren og trække lyden ud den vej, men det er desværre ikke rigtig muligt med det nuværende udstyr.

    Frank - Har du erfaring med HiFiBerry? Og i givet fald, kan du fortælle lidt om den? Reelt kommer Raspberry Pi med HiFiBerry til at koste omtrent det samme som en decideret medieenhed (såsom en Boxee) - så tvivlen hersker om, hvorvidt en Raspberry kan leve op til kvaliteten fra en decideret medieenhed.

    Hullk - Hvilken software kørte du med? Og var den overclocket? I den nyeste software gives der mulighed for tre overclocking-indstillinger, som ikke bryder garanti eller andet.


Kommentér på:
Raspberry Pi som medieenhed

Annonce