{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

Musiktjeneste valg? {{forumTopicSubject}}

Hej

Nu går den ikke længere.
Harddisk, CD og LP'ere er blevet for besværligt og vil derfor tilmelde mig en musiktjeneste for at gøre livet nemmere smiley

Der er jo efterhånden ved at være et hav af tjenester og har aldrig prøvet kræfter andre end TDC/Yousee.

Det som er vigtigt for mig er udvalget, søgemuligheder (musikgenre, hitlister, år, forslag til musik), lydkvaliteten og brugervenlighed.
Skal bruge tjenesten, på PC, iPad og iPhone (streaming til anlæg via AirPlay). Der må gerne være mulighed for at man kan være flere brugere.

Hvad tror i der vil passe bedst til mig og hvad har i af erfaringer med de forskellige tjenester?

På forhånd tak.

Mads




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Musiktjeneste valg?
  • #2   22. jul 2014 3 ord: Spotify, Spotify og Spotify. Well, det var 4 smiley

    De har et rigtig godt udvalg, og husker man lige at sætte lydkvaliteten til "extreme", kan jeg ikke høre forskel på det, og CD. Skal ud i FLAC filer, før det bliver lidt bedre.


  • Der Hersscher
    Der Hersscher Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 15
    #3   22. jul 2014 http://www.hifi-testen.dk/

  • Der Hersscher
    Der Hersscher Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 15
    #4   22. jul 2014 4 ud af 5 rigtige smiley gratis wimp HiFi til mig i 30 dage smiley

  • #5   22. jul 2014 Hvad med Google Play Musik?
    Deres funktion med upload af 20.000 musiknumre er hvert fald meget tiltalende for en som mig der elsker Metallica og AD/DC smiley


  • #6   22. jul 2014 Og hvis man opretter Google nu så koster det 79 kr./md. indtil du opsiger dit abonnement smiley (+30 mdrs gratis prøve)

  • #8   22. jul 2014 Hvad kvalitet er absolut bedste lyd? Og hvad koster det?
    Har DAC og Airport, men har problemer med at AirPorten forlænger mit eksisterende WiFi uden at den kommer med lagg i lyden hvert 1-2 min når der afspilles musik. Derfor er AirPorten opsat til at oprette sig eget netværk uden internet forbindelse, hvilket er et problem når man skal streame smiley


  • #11   23. jul 2014 Min router og airport er desværre ikke i det samme rum, så kan ikke bruge netkabel.

    Nu tvivler jeg på at mit anlæg er så hardcore at jeg kan høre voldsom meget forskel på 320 og så FLAC.


  • #12   23. jul 2014 Jeg kunne høre forskel, på et par Altec Lansing højttalere til et par tusinde... Så med din 372'er og 604 højttalere, burde du kunne høre forskel... Ellers er der noget andet galt smiley

  • #13   23. jul 2014 Ja ja man kan da godt høre forskel, men selv om jeg har højttalere til 45K, gider jeg ikke og betale det dobbelte til wimp, kontra Spotify. Der er mere lydkvalitet og hente andre steder, såsom rumkorrektion. I øvrigt er udvalget en del bedre på Spotify.

  • #14   23. jul 2014 Må nok indrømme at jeg også synes at 199 er meget at betale.. men vil da prøve det inden jeg bestemmer mig.

    Er nu stadig meget lun på Google Play og muligheden for at uploade 20.000 af ens egne sange, som måske kan uploades som FLAC smiley


  • Der Hersscher
    Der Hersscher Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 15
    #15   24. jul 2014 Thomas A - Hvordan vil du opnå FLAC kvalitet ved rumkorrektion?? Lyd er ikke bedre end det svageste led, og hvad er der ved at have HT til 45k hvis du ikke kan udnytte dem fuldt ud? / Du vil maks smide 320kbps ind hele tiden og forventer du kan opnå fuld kvalitet ved rumkorrektion. Hehe smiley

    http://www.audiostream.com/content/how-good-lossless-sound-quality-wimp-hifi

    Hvordan vil du opnå den mistede lyd, ved rumkorrektion? For så må du da gerne komme og rykke lidt rundt på mit setup herhjemme smiley


  • #16   24. jul 2014 Nu propper du "vist nok" lidt ord i munden på mig smiley

    Har aldrig sagt at jeg udnytter mine højttalere fuldt ud, eller at jeg opnår "flac kvalitet". Skal XTZ Divine's udnyttes fuldt ud, skal man som det første have det perfekte rum. Derefter skal der noget seriøst High end grej til i +100000kr klassen, til og triampe dem med, aktive delefiltre, samt selvfølgelig noget lossless lyd af en art. Og dertil når jeg aldrig!

    Så forestil dig en ganske almindelig stue, med helt almindelig elendig akustik, og grej i mellem klassen, osv. Ud fra den situation, lammetæver en Dirac manipuleret MP3 320kbit, en Lossless fil afspillet i Pure Direct, uden rumkorrektion.


  • Der Hersscher
    Der Hersscher Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 15
    #17   25. jul 2014 Nej kommer jeg sgu nok heller aldrig til, der er os langt fra ovennævnte til 100 kroner pr. måned.... Men hvorfor smide så mange penge efter HiFi, spotify osv. men man vil ikke bruge de sidste 100 kroner i måneden på lossless lyd?

    Også fik du det til at lyde som om din målemikrofon redder ALT! smiley

    -Citere dig lige "Der er mere lydkvalitet og hente andre steder, såsom rumkorrektion."

    Hvor vil du hente mistet lyd med din målemikrofon?? Den vil du aldrig kunne måle dig frem til. Den måler jo "dit rum" ikke den lyd der mangler i lydbilledet.
    Klart jeg ville bruge de sidste 100 kroner hver måned på lossless, især da musikken spiller mere end 2 timer dagligt herhjemme, gerne 10 smiley

    Måske det mig der bare er lidt dum og beklager hvis jeg misforstår dig smiley


  • #18   25. jul 2014 "Men hvorfor smide så mange penge efter HiFi, spotify osv. men man vil ikke bruge de sidste 100 kroner i måneden på lossless lyd?"

    Tja jeg syntes bare ikke det er pengene værd, i forhold til hvad JEG får ud af det. Jeg kan faktisk kun høre forskel hvis jeg sidder i sweetspot og lytter RIGTIG godt efter. Derudover er udvalget en del ringere, hvilket er "lidt" noget crap, når man alligevel ikke kan finde sine ynglings numre.
    Derimod da jeg opgraderede mine højttalere var forbedringen ret markant i forhold til, og ikke noget som krævede synderlig dyb koncentration for at høre. Det samme med Dirac rumkorrektionen, den kan jeg slet ikke undvære, lyder nærmest forfærdeligt uden. Og dermed vil jeg betegne de par investeringer som "pengene værd", da det giver store forbedringer til lytte oplevelsen.

    "Også fik du det til at lyde som om din målemikrofon redder ALT!"

    Det var ikke min mening. Men det rykker rimelig heftig numse, ja smiley

    "Hvor vil du hente mistet lyd med din målemikrofon??"

    Det vil jeg heller ikke. Det primære jeg henter er en mere "jævn" frekvensgang, men Dirac´en piller også i tidsdomænet, og optimerer fasen mellem højttalerne + nogle andre ting jeg ikke har forstand på. Kan bare konstatere det har en positiv effekt.


  • Der Hersscher
    Der Hersscher Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 15
    #19   25. jul 2014 Ja en rumkorrektion hjælper mere end lossless, det er vi helt enige om - forstår igen bare ikke man bruger så mange penge på god lyd men ikke vil bruge de sidste for at få en ordentlig lydkilde smiley

    Ja min rumkorrektion gør os mere ved lyden end lossless, men man får fandme mange flere detaljer med, med wimp hifi. og selve sangene i sig selv lyder meget bedre på wimp hifi.

    Har endnu ikke selv prøvet jeg ikke kan finde musikken i wimp.

    Wimp Hifi, vil jeg anbefale dig, trådstarter - også se igennem fingrene med de sidste 1200 ekstra om året. især nu da du har airplay, de 2 ting går bare hånd hånd når vi snakker streaming af god lydkvalitet.

    Men min personlige mening så syntes jeg faktisk 199,- pr. måned er en meget fair pris, taget i betragtning hvad alternativet er - CD osv til 150 kroner stykket, det er 16 cd'er om året du kan købe. her får du FRI musik i cd kvalitet, du kan streame den igennem dit airplay. dvs du har alverdens musik i cd kvalitet, du kan streame igennem hjemmet, ingen ledninger, ingen cd'er. kun god lydkvalitet igennem wimp-airplay. fantastisk smart smiley for hvad 1.3 cd'er koster i måneden. også skal du ikke gå og skifte dem hele tiden, fandme smart smiley

    Helt klart Wimp!

    Principielt set - fylder du så os oktan 92 på din Ferrari og sætter lortedæk på? smiley nej vel? hvorfor så have højtydende ting hvis du ikke vil udnytte det - bare der jeg ville hen mester smiley

    Fortsat god dag! smiley


  • #20   25. jul 2014 Altså nu beskriver du jo forskellen som værende meget stor, og havde den været det hos mig, havde jeg også glædeligt betalt de 200 i mdr. Men som sagt kan jeg kun lige ane forskellen hvis jeg virkelig lytter efter.

    Har også set mange flere eksempler på folk som dumper Wimp Hi-fi testen, end folk som får 5/5. Med andre ord, så er det altså ikke alle som opfatter forskellen som værende kolo-enorm, tværtimod.


  • Der Hersscher
    Der Hersscher Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 15
    #21   25. jul 2014 Ja vi har alle forskellige ører og anlæg.

    Men "heldigt" for dig du ikke rigtig hører forskellen hehe smiley


  • #24   25. jul 2014 Det må jo være op til folk selv og bedømme. Men jeg bestod da Wimp Hi-fi testen med 5 rigtige ud af 5. Så havde det gratis i 30 dage. Men stadig ikke noget jeg vil betale 2400.- om året for.

  • #25   26. jul 2014 download lortet i ordentlig kvalitet? så har du det også hvis nettet driller en dag smiley

  • #26   26. jul 2014 Jeg har før været fast bruger af spotify og det er en rigtig god tjeneste med ganske fin lyd kvalitet. Det kommer meget an på det anlæg om du kan høre forskel på kvaliteten.

    Jeg benytter selv AppleTv via air plav og køre det optiske signal ind i en dac og derefter videre til forstærker og det fungere perfekt.

    Men jeg bruger ikke spotify længere da jeg kunne få rabat på deezer igennem mit mobil Abb. Ved 3.

    Jeg vil sige brugerfladen på spotify er en smule bedre en deezer. Men jeg tror nu mest det er en vane sag. Lyd kvaliteten er cirka den samme da deezer har fået det de kalder HQ lyd både til pc og på Mobile enheder. Jeg vil dog sige at når man afspiller musik fra deezer er lyden mere neutral end når man afspiller fra spotify. Da lyden fra spotify syntes jeg at virker lidt farvet.

    Jeg håber det var lidt du kunne bruge


  • #27   29. jul 2014 Nu prøvede jeg hifi testen og jeg kunne overhovedet ikke høre forskel, om det så er fordi jeg streamede det fra iPad via Airplay, anlægget der er dårligt eller jeg bare ikke kan høre forskellen vides ikke smiley

    De fleste siger godt nok Spotify, men nu prøver jeg med Google Play i en prøveperiode, da jeg ikke har hørt noget negativt og så kan det noget som de andre ikke kan smiley

    Når det kommer til selve streaming via Airplay, så har jeg stadig lidt problemer.
    Har nu prøvet med Apple TV som først var forbundet trådløst til mit almindelige WiFi (kan IKKE bruge kabel) og det har stadig udfald/lagg. Dernæst satte jeg min Airport op til at lave et netværk som så Apple TV så var forbundet til, hvilket ikke hjalp. Så prøvede jeg udelukkende at sætte Airporten op til 5 Ghz netværk og det hjalp heller ikke. Nogen forslag???


  • #28   29. jul 2014 Deezer har også større musikbibliotek i forhold til Spotify.
    Derudover kan man være 3 brugere ad gangen og man har mulighed for selv at uploade musik, hvis man fx har noget på computeren, som ikke findes på Deezer.

    Bare lige et par facts smiley


  • #29   30. jul 2014 Har hurtig prøvet Deezer og de angiveligt 10 millioner ekstra sange findes åbenbart ikke indenfor min musiksmag, da jeg ikke kan finde noget som de andre ikke har.
    Upload har Google også, så det må være uafgjort. smiley

    En ting som jeg umiddelbart synes Google gør til UG, hvor hvert fald Deezer og Wimp umiddelbart halter, det er når der skal forslås nyt musik. Og når man som mig er meget dårlig til selv at finde nyt musik, så er det guld værd.

    Men giver lige Deezer et par dage smiley


Kommentér på:
Musiktjeneste valg?

Annonce