{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.390 visninger | Oprettet:

Afkobling fra trægulv - hjælp søges {{forumTopicSubject}}

Hej derude,
Jeg har for nyligt anskaffet mig et sæt Jamo S708, hvor der jo sidder en 10" sub indbygget i hver højtaler. Jeg har også anskaffet mig en anden forstærker, Yamaha Natural Sound Stereo Integrated Ampfiler AX-490 (klare 100watt rms ved 6 ohm som mine Jamo bruger). Før jeg da jeg bruge min gamle forstærker var det ikke så stort et problem med rysten i gulvet, men efter der er kommet en forstærker med noget kraft i, ryster det helt vildt i gulvet, samt i seng og sofa (det er på et mindre værelse), og det er da bare irriterende.
Så derfor tænkte jeg på at afkoble mine højtalere fra gulvet, men hvordan gøres det bedst når det er på trægulv?

Skal siges at mit budget er ret stramt, så det skal være en løsning der ligger inden for 4-500kr. Altså en billig men effektiv måde smiley


Kommentarer på:  Afkobling fra trægulv - hjælp søges
  • #2   25. apr 2014 Jeg har læst lidt om det med fliser og har overvejet at putte en korkplade eller en gummi måtte på gulvet, så en flise på og så igen en kork eller gummi måtte mellem højtaler og flise. Skal lige siges vi har fliser liggende der er 1-1,5cm tykke (gulvflise/vægflise man ofte bruger på badeværelser), 4-5cm høje terrasse fliser (dem der ligner musten i formen) og 7-8cm høje terrasse fliser (også af dem der ligner musten), hvad skal jeg så vælge af dem? smiley

  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
  • #5   26. apr 2014 Har i første omgang lavet noget "fiks" og det var egentligt bare en lille prøve.
    Tog en tyk terrassesten, og under den lagde jeg en mussemåtte, da jeg ikke lige har andet blødt (men overvejer at finde nogle gamle hovedpuder frem), det skal siges at kabinettet stadig står direkte på flisen.
    Men allerede nu gør det en kæmpe forskel på lyden, bassen er blevet væsentligt mere dynamisk og der er kommet mere tryk på, hvor det før var rystelser er det trykket fra bassen der arbejder som kan mærkes nu.
    Dog forplanter den sig stadig meget i væggene, men væggene består også kun er lidt isolering og gipsplader + højtalerne står langt fra med plads nok (har læst denne model skal have særlig meget plads og have god afstand til væggen for at få det helt korrekte lysbillede og det er der desværre ikke plads til), men kan i hvertfald både mærkes og høres forskel, så overvejer at bestille sådan 2sæt SD-fødder hjem, så der kan komme under kabinettet og under flisen smiley


Kommentér på:
Afkobling fra trægulv - hjælp søges

Annonce